تاریخ: ۰۲ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۲۷۶۶۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نظری:

سیاست دولت در توزیع منابع مالی فعالیت‌های اقتصادی را قفل کرده است

‌می‌متالز - نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تسهیلات خُرد به مردم و به ویژه کسب کار‌ها نباید متوقف شود، گفت:توزیع منابع مالی به سمت دلالی خسارت بار است.

به گزارش می‌متالز، علیرضا نظری، با اشاره به کم کاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات خُرد به مردم، گفت: یکی از برنامه‌های اصلی دولت مهار تورم است، یکی از عوامل موثر در بحث تورم افزایش نقدینگی در بازار است، در پی این موضوع دولت آمده و یک سیاست انقباضی را در توزیع منابع مالی و سرمایه در گردش مدنظر قرار داده است که این رویکرد برخی مسائل اقتصادی در کشور را به اصطلاح قفل کرده است.

توزیع منابع مالی به سمت دلالی خسارت بار است

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی افزود:به این قبیل اقدامات و رویکرد‌های دولت معترض هستیم، اگر توزیع منابع مالی به سمت دلالی و فعالیت‌هایی از این دست حرکت کند، قطعا موجب افزایش نقدینگی شده و خساراتی را برای کشور به بار می‌آورد. اما اگر این نقدینگی و توزیع منابع در عرصه تولید به کار برود می‌تواند موجب مهار تورم توام با رشد تولید باشد.

مخاطرات عدم ارائه تسهیلات خُرد

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تسهیلات خُرد به مردم و به ویژه کسب کار‌های آن‌ها نباید متوقف شود و به واقع باید حساب تولید را از سایر بخش‌ها جدا کرد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده