تاریخ: ۰۴ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۷
بازدید: ۹۳
کد خبر: ۳۲۷۸۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دبیرخانه شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران خطاب به هیات رئیسه اتاق؛

بیانیه‌های فاقد وجاهت اخیر اتاق منتسب به کدام یک از ارکان اتاق است؟

‌می‌متالز - دبیرخانه شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران خطاب به هیات رئیسه اتاق اعلام کرد که بیانیه‌های فاقد وجاهت اخیر اتاق منتسب به کدام یک از ارکان اتاق است؟

به گزارش می‌متالز، در روز‌های اخیر و هم زمان با مطرح بودن فرآیند برگزاری انتخاب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، شاهد صدور دو بیانیه از سوی این نهاد بودیم؛ این درحالی است که بر اساس ابلاغ تصمیم شورای‌عالی نظارت بر اتاق بازرگانی ایران مبنی بر ضرورت برگزاری انتخاب رئیس این نهاد، صدور بیانیه‌های مزبور در شرایطی که رکن صادرکننده آن‌ها نامشخص و مفاد بیانیه‌ها نیز مغایر با مقررات قانون اتاق بازرگانی محسوب می‌شود، محل تامل است.

بر همین اساس دبیر شورای‌عالی نظارت طی مکاتبه‌ای خطاب به هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران، ضمن تذکر قانونی در راستای توجه به تکالیف هیات رئیسه آن نهاد در اجرای مصوبات شورای عالی نظارت (موضوع بند الف ماده ۱۹ قانون اتاق بازرگانی)، درخواست روشن کردن رکن صدور بیانیه‌های مزبور را مطرح کرده است.

دبیر شورای عالی نظارت در مکاتبه اشاره شده، ضمن تاکید بر تمدید ماموریت انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران که مطابق با مصوبه مورخه ۱/۸/۱۴۰۲ شورای عالی نظارت است، روند انتخابات را مطابق با تقویم اعلامی از سوی انجمن مزبور دانسته است.

در همین راستا نیز اسامی اشخاص واجد صلاحیت برای نامزدی در انتخابات پیش رو، اخیرا از سوی رئیس انجمن نظارت اعلام شده، بنابراین دبیرخانه شورا خواستار تمکین از مقررات و جلوگیری از اختلال در روند انتخابات شده است.

گفتنی است، بر اساس آخرین تصمیم اتخاذ شده بر مبنای قوانین ناظر بر تشکیلات اتاق ایران و مطابق با تقویم انتخاباتی منتشره از سوی انجمن نظارت بر انتخابات این نهاد، مقرر است انتخابات ریاست اتاق بازرگانی ایران در بهمن‌ماه انجام پذیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده