تاریخ: ۰۱ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۴
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۲۷۹۸۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
در پنل تخصصی چالش‌های صنعت فولاد در گردهمایی فعالان بازار سرمایه با مدیران شرکت فولاد خوزستان مطرح شد:

تامین کل گاز مصرفی صنایع فولاد ایران با فرآوری گاز‌های فلر

‌می‌متالز - پنل تخصصی فعالان بازار سرمایه با مدیران فولاد خوزستان با حضور رضا وکیلی معاون فروش و بازاریابی، میثم شهنیانی معاون طرح و توسعه، مهران خرم نیا معاون فناوری و مهران عباس زاده مدیر عامل گروه توسعه فراگیر فولاد خوزستان برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، پنل تخصصی فعالان بازار سرمایه با مدیران فولاد خوزستان با حضور رضا وکیلی معاون فروش و بازاریابی، میثم شهنیانی معاون طرح و توسعه، مهران خرم نیا معاون فناوری و مهران عباس زاده مدیر عامل گروه توسعه فراگیر فولاد خوزستان برگزار شد.

مهران خرم نیا معاون فناوری خوزستان در این پنل در خصوص مواجه با چالش‌های انرژی در کشور گفت: توسعه و تداوم سرمایه گذاری در میادین گازی یکی از راهکار‌های مواجه با چالش انرژی است.

وی گفت: تنوع سید تأمین و تولید برق از منابع غیر از گاز طبیعی انرژی‌های تجدیدپذیر، سبز، سوخت پاک و …؛ و اصلاح الگوی مصرف در کشور نیز از دیگر راهکارا‌های مواجه با چالش انرژی است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری و توسعه در تولید محصولاتی فصولی که کمبود گاز نداریم و ذخیره سازی و استفاده از آن در فصول سرد بر اساس ایده مطرح شده در شرکت فولاد خوزستان ایده بعدی برای غلبه بر این مشکل است.

خرم نیا افزود: تأمین و ذخیره سازی به موقع سوخت‌های جایگزین در نیروگاه و صنایعی که امکان استفاده از این گونه سوخت‌ها را دارند را راه حل بعدی برای مواجه با این چالش است.

وی بیان کرد: فولاد خوزستان برای نخستین بار در جهان، احیاء آهن با استفاده از هیدروژن را در برنامه دارد بدین ترتیب، ما گام بزرگی برای تولید فولاد سبز برمی داریم.

وی ادامه داد: روند کربن زدایی به احتمال زیاد بر ترکیب فلزات آهنی تأثیر می‌گذارد، رشد عرضه آهن اسفنجی (DRI) و قراضه فرسوده جایگزین آهن خام تولید شده در فرایند‌های کوره بلند خواهد شد.

وی گفت: تقاضا برای DRI با توجه به پروژه‌های کربن زدایی خصوصاً در اروپا تداوم خواهد داشت. با این حال بحران انرژی در اروپا و همچنین در دسترس بودن منابع مالی سرمایه گذاری و تنگنای بازار فروشندگان مواد خام ممکن است برنامه‌های کربن زدایی را در کوتاه مدت و میان مدت به تاخیر بیندازد.

خرم نیا گفت: میزان گاز‌های فلر ایران ۱۷.۲ میلیارد مترمکعب در سال می‌باشد که اگر بتوانیم این گاز‌های فلر را فرآوری کنیم و مانع از هدر رفت و سوختن آن شویم، کل گاز مصرفی صنایع فولاد ایران تامین خواهد شد.

منبع: چیلان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده