تاریخ: ۰۵ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۲۸۰۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

وعده صمت برای حل مشکل تامین ماشین‌آلات معدنی

‌می‌متالز - مدیرکل دفتر ماشین‌آلات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت گفت: حوزه معدن در ایران یک موضوع مهمی است و اگر کم کاری در حوزه تامین ماشین‌آلات معدنی صورت بگیرد اول خود ما متضرر خواهیم شد.

به گزارش می‌متالز، جمشیدوند مدیرکل ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی، ساختمانی و معدنی وزارت صمت در رابطه با حمایت از تولید داخل ماشین‌آلات معدنی گفت: در کشور قانونی داریم به نام حمایت از تولید داخل که در در حال اجراست و وزارت صمت نیز جزیی از این قانون می‌باشد و ما موظف به اجرای این قانون هستیم. در رابطه با تامین ماشین‌آلات معدنی شرکت‌های داخلی نیز در حوزه تولید ماشین‌آلات معدنی فعال می‌باشند و توانایی تولید دارند. وقتی نیاز به ماشین‌آلات بیشتر از توان تولید داخل باشد طبق قانون باید از توان داخل استفاده شود و مابقی نیز وارد شود و ما به عنوان مجری قانون در حال اجرای آن هستیم.

مدیرکل ماشین‌آلات و تجهیزات کشاورزی افزود: همه ما یک ماموریت مهم داریم و آن تامین نیاز ماشین‌آلات معادن است. مشکلاتی در این زمینه وجود دارد که باید بتوانیم با هم فکری و کار‌های کارشناسی این مشکلات موجود حل شود. در سال گذشته نیز تصمیماتی در زمینه تامین ماشین‌آلات گرفته شد که امیدبخش بود امسال نیز با همکاری بهره‌برداران معدن، تولیدکنندگان و مجموعه وزارت صمت می‌توانیم به یک جمع بندی مناسب برای حل مشکلات برسیم.

جمشیدوند در پایان گفت: حوزه معدن در ایران یک موضوع مهمی است و اگر کم کاری صورت بگیرد اول خود ما مضرر خواهیم شد. با تمام مشکلات موجود و دغدغه‌هایی که وجود دارد به فکر حل مشکلات این بخش هستیم.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده