تاریخ: ۰۳ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۲۸۱۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش سرمایه ۲۳۳ درصدی پارس الکتریک

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق العاده شرکت پارس الکتریک (سهامی عام)، تولیدکننده لوازم خانگی برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این جلسه اولین فاز از افزایش سرمایه ۷۳۳ درصدی شرکت از ۳۰ میلیارد تومان کنونی به ۲۵۰ میلیارد تومان با موفقیت به تصویب سهامداران رسید.

بر این اساس در فاز اول افزایش سرمایه ۲۳۳ درصدی (رشد سرمایه از ۳۰ به ۱۰۰ میلیارد تومان) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی، عملیاتی می‌شود.

در این جلسه گزارش مدیرعامل شرکت پارس الکتریک از دلایل افزایش سرمایه و تأثیر این موضوع در عملکرد شرکت به اطلاع سهامداران محترم رسید.

سپس، حسابرس شرکت با ارائه بررسی‌های انجام شده از صورت‌های مالی پیش‌بینی‌های موجود در گزارش توجیهی افزایش سرمایه، از فرصت موجود برای تشریح مسائل مربوط به طرح توجیهی افزایش مذکور استفاده کرد.

در نهایت نیز پس از برگزاری جلسه پرسش و پاسخ از سهامداران حاضر در این مجمع، تغییر سرمایه پارس الکتریک از ۳۰ میلیارد تومان به ۱۰۰ میلیارد تومان به رای گذاشته شد که در نهایت با جلب نظر اکثریت سهامداران حاضر در مجمع به تصویب رسید.

به موجب این موافقت، سرمایه شرکت ۲۳۳ درصد نسبت به مبلغ کنونی افزایش خواهد یافت. تحقق این افزایش سرمایه برای شرکت از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه «پارس الکتریک» توانسته است در دو سال گذشته پس از یک دوره ۱۰ ساله توقف فعالیت عملیاتی دوباره به چرخه تولید برگردد. به همین منظور مدیران پارس الکتریک به دنبال آن هستند تا با این افزایش سرمایه ضمن افزایش تولید موقعیت این بنگاه تولیدی را در میان بازار و رقبا بهبود ببخشند.

منبع: شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا)

عناوین برگزیده