تاریخ: ۰۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۴۱
بازدید: ۳۷
کد خبر: ۳۲۸۳۸۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
تازه‌ترین داده‌های مرکز آمار گزارش می‌دهد؛

تورم سالانه مسکن ۳۸.۶ درصد شد

‌می‌متالز - جدیدترین داده‌های مرکز آمار ایران از تورم آذرماه نشان می‌دهد، رشد قیمت مسکن در بازه یک ماهه ۳.۵ درصد و در بازه سالانه، ۳۸.۶ درصد بوده است.

به گزارش می‌متالز، بر اساس تازه‌ترین داده‌های مرکز آمار ایران از بخش مسکن، این کالا در سبد هزینه‌های خانوار به ضریب اهمیت ۳۳.۹۶ درصد دست یافته است. اجاره هم با ضریب اهمیت ۳۳.۶ درصدی، با تورم روبرو بوده است.

تورم نقطه به نقطه مسکن چقدر شد؟

داده‌های مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، در آذرماه سال ۱۴۰۲، قیمت مسکن باز هم با رشد مواجه بوده و نسبت به آبان‌ماه ۳.۵ درصد رشد کرده است.

در همین حال، تورم سالانه مسکن در آذرماه ۳۸.۶ درصد اعلام شده است. تورم نقطه به نقطه مسکن نیز در این ماه، ۴۰.۴ درصد اعلام شده است.
اجاره باز هم رشد کرد

آن طور که داده‌های جدید مرکز آمار ایران نشان می‌دهد، اجاره هم این ماه نسبت به ماه قبل ۳.۶ درصد بالا رفته است. بر اساس این آمار، تورم نقطه به نقطه اجاره در آذر ۴۰.۳ درصد و تورم سالانه این بخش، ۳۸.۵ درصد بوده است.

گفتنی است بر اساس گزارش مقدماتی بانک مرکزی از تحولات بازار مسکن شهر تهران که در روز‌های اخیر منتشر شد، قیمت مسکن در آذرماه امسال با کاهش روبرو بوده و به ۷۴ میلیون تومان رسیده است!

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده