تاریخ: ۱۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۷
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۲۸۵۹۹
سرویس خبر : انرژی

مصرف جهانی بنزین در سال ۲۰۲۳ رکورد زد

‌می‌متالز - مصرف جهانی بنزین در سال ۲۰۲۳ میلادی به رکورد ۲۶.۹ میلیون بشکه در روز رسید و از اوج سال ۲۰۱۹ فراتر رفت.

به گزارش می‌متالز، مصرف جهانی بنزین در سال ۲۰۲۳ میلادی به رکورد ۲۶.۹ میلیون بشکه در روز رسید که از اوج سال ۲۰۱۹ فراتر رفت و تخمین‌ها مبنی بر اینکه آخرین سال قبل از همه‌گیری زمانی بود که تقاضای بنزین در سراسر جهان به اوج خود می‌رسید را نادیده گرفت.

این داده‌ها آخرین آمار آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) را نشان می‌دهد.

آژانس که سال‌ها به شدت از انتقال سریع‌تر انرژی حمایت می‌کرد، در سال جاری پیش‌بینی کرده بود که سال ۲۰۱۹ اوج تقاضا برای بنزین در سطح جهان است.

در ماه ژوئن، آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش سالانه نفت ۲۰۲۳ خود گفت: «رشد برای مصرف بنزین پس از سال ۲۰۲۳ و به طور کلی پس از سال ۲۰۲۶ برای سوخت‌های حمل‌ونقل معکوس خواهد شد».

آژانس بین‌المللی انرژی افزود: تقاضای بنزین به‌طور نامتناسبی تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد، زیرا خودرو‌های برقی به تدریج جایگزین خودرو‌ها با موتور‌های احتراق داخلی (ICE) می‌شوند و این بدان معناست که این سوخت احتمالاً اولین و بارزترین اوج تقاضا را نشان می‌دهد.

آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی کرده بود که مصرف جهانی بنزین هرگز به سطح قبل از همه‌گیری کرونا نخواهد رسید.

با این حال، آخرین ارقام آژانس بین المللی انرژی نه تنها نشان می‌دهد که سال ۲۰۱۹ سال اوج تقاضا برای مصرف جهانی بنزین نبود، بلکه این تقاضا در هر دو سال ۲۰۲۳ و ۲۰۲۴ از سطوح قبل از همه‌گیری فراتر خواهد رفت.

افزایش تقاضای جهانی بنزین در سال آینده

تقاضای جهانی بنزین در سال آینده افزایش بیشتری خواهد یافت و به ۲۷ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

آژانس بین‌المللی انرژی نیز در اوایل سال جاری گفت که تقاضای جهانی برای هر سه سوخت فسیلی - نفت، گاز طبیعی و زغال‌سنگ - تا قبل از سال ۲۰۳۰ به اوج خود می‌رسد، که این امر باعث تضعیف سرمایه‌گذاری در سوخت‌های فسیلی می‌شود.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده