تاریخ: ۱۶ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۲۹۰۵۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

عرضه بیش از ۴ میلیون تن محصول فولادی در بورس کالا

‌می‌متالز - هفته گذشته عرضه محصولات فولادی در بورس کالا از مرز ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تن عبور کرد. برای این مقدار عرضه نزدیک به ۲ میلیون و ۹۰ هزار تن تقاضا وجود داشت و در نهایت یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۹۴۶ تن محصول معامله شد.

به گزارش می‌متالز، رینگ صنعتی بورس کالا در هفته دوم دی‌ماه روز‌های شلوغی را سپری کرد، زیرا حجم عرضه محصولات فولادی مرز ۴ میلیون و ۶۶۵ هزار تن را رد کرد. برای این مقدار عرضه نزدیک به ۲ میلیون و ۹۰ هزار تن تقاضا وجود داشت و در نهایت یک میلیون و ۱۸۴ هزار و ۹۴۶ تن محصول معامله شد. با این حساب در هفته دوم دی‌ماه کمی بیش از ۲۵ درصد محصولات فولادی عرضه شده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. پرحاشیه‌ترین معاملات این هفته در بازار تختال و ورق‌های گرم اتفاق افتاد.

با کاهش دمای هوا و محدودیت‌های توزیع گاز تقاضا برای شمش فولادی کاهش پیدا کرده است و در مقابل تختال مورد توجه خریداران قرار گرفت. این هفته برای ۸۰ هزار تن تختال C حدود ۱۰۴ هزار تن تقاضا وجود داشت و در نهایت ۵۶ هزار تن معامله شد. پس از تختال، ماجرای افزایش قیمت ورق گرم حواشی بسیاری در بورس کالا داشت. اگرچه در معامله پایانی هفته قیمت ورق‌گرم کاهشی شد، ولی قیمت‌ورق گرم در معاملات این هفته بورس فلزات لندن نیز با جهش چشم‌گیری صعودی شد. در بورس کالا این هفته بیش از ۶۰ هزار تن از انواع ورق عرضه شد، در بعضی از بخش‌ها ورق سرد لوازم خانگی تقاضایی وجود نداشت و برای ورق قلع اندود یا ورق سرد تقاضا بیشتر از میزان عرضه بود. بخشی از معاملات این هفته به صورت جدول زیر است:

عرضه بیش از ۴ میلیون تن محصول فولادی در بورس کالا

با کاهش دمای هوا تقاضا برای آهن اسفنجی افزایش پیدا می‌کند و این هفته نیز ۱۰۰ درصد از آهن اسفنجی عرضه شده در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. پس از آن معاملات تیرآهن، نبشی و ناودانی با درصد بالایی از تقاضا انجام شد. حجم عرضه تیرآهن ۱۲ هزار و ۱۸۳ تن بود و تقاضا برای این مقدار به ۳۱ هزار و ۴۶۱ تن رسید و در نهایت ۱۰ هزار و ۷۱۹ تن معامله شد، ولی حجم تقاضا در معاملات میلگرد مانند هفته‌های گذشته پایین بود. این هفته عرضه میلگرد تقریبا یک سوم دو هفته قبل بود، ولی همچنان تقاضای خاصی برای میلگرد در بازار وجود ندارد. سطح تقاضا برای گروه سنگ‌آهن نیز مانند میلگرد در معاملات این هفته ناامید کننده بود. حجم عرضه انواع سنگ‌آهن به حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تن رسید و برای آن ۹۰۰ هزار تن تقاضا وجود داشت، ولی تنها ۳۰۰ هزار تن از محصولات مورد معامله قرار گرفت. افزایش شدید عرضه انواع سنگ‌آهن باعث شد حجم عرضه‌ها در معاملات این هفته بورس کالا به بیش از ۴ میلیون تن برسد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده