تاریخ: ۱۷ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۲۹۱۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان خبر داد:

بازگشت ۴۲ واحد تولیدی راکد در کردستان به چرخه تولید/ صنعت استان رشد ۵.۵ درصدی داشته است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که از ابتدای امسال تاکنون ۴۲ واحد صنعتی راکد در استان با اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر به چرخه تولید بازگردانده شده است.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان در مراسم گرامیداشت و تجلیل از واحد‌های صنعتی و معدنی نمونه کردستان که در سالن پیامبر اعظم (ص) استانداری تشکیل شد، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: ۲۵۱ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان صادر شده که میزان اشتغالزایی آن‌ها بیش از چهار هزار و ۹۰۰ نفر بوده است.

وی تامین ارز را از مهمترین دغدغه واحد‌های صنعتی استان خواند و افزود: ۶۰ درصد سهمیه ارزی در ۶ ماهه نخست سال به واحد‌های صنعتی استان تخصیص داده شده است.

مدیرکل صمت استان کردستان ادامه داد: براساس نیازسنجی انجام شده، واحد‌های صنعتی استان به ۱۸ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال تسهیلات نیاز دارند که سه هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال در سال جاری به آن‌ها تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه رفع ناترازی انرژی از دیگر مشکلات واحد‌های صنعتی است، یادآور شد: بازگشت ارز حاصل از صادرات از دیگر مشکلات واحد‌های صنعتی استان است که امسال از ۳۵۰ دارنده کارت بازرگانی در استان ۵۱ نفر اقدام به صادرات کرده بودند.

خلیقی در ادامه تاکید کرد: قرار شده است معافیت بازگشت ارز حاصل از صادرات در کشور‌های عراق و افغانستان بار دیگر اعمال شود که امید می‌رود این خبر مهم به‌زودی از سوی مسئولان کشوری اعلام شود.

وی با بیان اینکه تولید ملی موجب رشد اقتصادی و کاهش تورم و افزایش اعتماد ملی می‌شود، تصریح کرد: در حوزه صنعت رشد ۸.۵ درصد، در حوزه معدن ۱۳ درصد و بخش تجارت ۲۳ درصد در برنامه توسعه کشور درنظر گرفته شده است.

مدیرکل صمت استان کردستان همچنین گفت: در سال‌جاری در حوزه صمت کشور میانگین تولید رشد صنعت هشت درصد بوده و در استان ۵.۵ درصد، میانگین کشوری رشد حوزه معدن ۲ درصد و این میزان در کردستان ۲.۵ درصد بوده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده