تاریخ: ۲۰ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۵
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۳۲۹۶۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

مازاد زنجیره فولاد در پی سرمایه‌گذاری‌های نامتوازن

‌می‌متالز - کارشناس صنعت فولاد، بیان کرد: در شرایط فعلی نه تنها از صادرات حمایتی صورت نمی‌گیرد، بلکه به طرق مختلف و با وضع قوانین و تعرفه‌های غیرمنطقی، صادرات محصولات فولادی از جمله ورق‌های فولادی با مشکل مواجه گردیده است.

به گزارش می‌متالز، امید ایزدپناه در رابطه با علل مازاد صادرات محصولات فولاد در کشور، مطرح کرد: در سال‌های اخیر نمونه‌هایی از سرمایه‌گذاری‌های نامتوازن در تولید محصولات فولادی صورت گرفته است. به این معنی که در مورد محصولاتی که در مقطعی بازار خوبی داشته‌اند، بصورت همزمان چندین شرکت تولیدکننده (دولتی یا خصوصی) بدون در نظر گرفتن عرضه و تقاضای بازار سرمایه‌گذاری کرده‌اند و این امر در شرایط فعلی به مازاد عرضه در این محصولات منجر شده است.

وی در خصوص مشکلات صادرات فولاد، افزود: مهم‌ترین راه حل مقابله با این مشکل تسهیل امکان صادرات است. اما به مراتب به دلیل مصائب ناشی از تحریم‌ها، امر صادرات برای فعالان صنایع مختلف دشواری‌ها و پیچیدگی‌های بسیاری به همراه دارد. همچنین الزام به عرضه تمام ارز حاصل از صادرات در سامانه‌های دولتی با نرخی کمتر از ارزش واقعی، انگیزه و توجیهی برای صادرات باقی نخواهد گذاشت.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده