تاریخ: ۲۲ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۵
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۲۹۷۰۶
سرویس خبر : انرژی

افزایش قیمت برق در آمریکا در آستانه سرمای شدید

‌می‌متالز - رویترز گزارش داد: سرمای شدیدی که برای هفته آینده در آمریکا پیش‌بینی می‌شود می‌تواند شبکه‌های برق را بخاطر افزایش تقاضا برای گاز و کاهش تولید در نتیجه پایین آمدن دما با چالش مواجه کرده و قیمت برق را بیش ار پیش افزایش دهد.

به گزارش می‌متالز، تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند سرمای شدیدی که به سمت مرکز آمریکا پیش می‌رود تقاضا برای گاز طبیعی را در اوایل هفته آینده به طرز قابل توجهی افزایش داده و قیمت برق و گاز را به بالاترین رقم از دسامبر ۲۰۲۲ برساند.

طوفان سهمگین زمستانی در دسامبر ۲۰۲۲ که الیوت نام داشت، مصرف گاز در آمریکا را به یک رکورد جدید رساند و باعث فروپاشی بخشی از سیستم‌های برق و گاز در نیمه شرقی کشور شد. چندین نیروگاه برق به خاطر کمبود سوخت تعطیل شده بودند.

حالا سرمای شدیدی که برای هفته آینده پیش‌بینی می‌شود هم می‌تواند شبکه‌های برق را با چالش مواجه کند، چون تقاضا برای برق افزایش یافته و بخشی از عرضه گاز به خاطر افت شدید دما متوقف خواهد شد.

پی‌جی‌ام اینترکانکشن، بزرگ‌ترین اپراتور برق آمریکا که ۱۳ ایالت از ایلینوی تا نیوجرسی را در بر می‌گیرد و همچنین اپراتور برق تگزاس (ارکات) هر دو اعلام کرده‌اند وضعیت جوی را از ۱۴ تا ۱۷ ژانویه به دقت زیر نظر خواهند داشت.

ارکات اعلام کرده شرایط شبکه طبیعی خواهد بود، اما نسبت به بالا رفتن تقاضا برای برق و احتمال کاهش ذخایر هشدار داده است. سرمای شدید در تگزاس و سایر ایالت‌های مرکزی آمریکا در ۲۰۲۱ باعث چندین روز قطعی برق برای میلیون‌ها خانواده و مرگ ۲۰۰ نفر شد.

دلیل اصلی بحران سال‌های گذشته کاهش عرضه گاز از چاه‌های نفت و گاز، لوله‌ها و سایر تجهیزاتی بود که به خاطر سرمای شدید یخ زده و باعث توقف تولید برق در بسیاری ژنراتور‌ها به خاطر کمبود عرضه شده بودند.

سرمای شدید در این هفته عرضه گاز در آمریکا را در تاسیسات تولیدی مانند کلرادو، وایومینگ و داکوتای شمالی کاهش داده است.

تولید گاز آمریکا ۳.۷ میلیارد فوت مکعب در روز طی ۴ هفته گذشته کاهش یافته و به پایین‌ترین سطح طی ۱۰ هفته گذشته رسیده است. یک میلیون فوت مکعب گاز می‌تواند سوخت حدود ۵ میلیون خانه را در یک روز تامین کند.

قیمت برق در پی‌جی‌ام وست هاب که مناطقی از شمال غرب پنسیلوانیا تا واشنگتن را در بر می‌گیرد از ۳۵ دلار در هر مگاوات ساعت تا حدود ۱۵۸ دلار در هفته آینده افزایش خواهد داشت.

پیش‌بینی می‌شود قیمت گاز در لویزیانا از حدود ۳.۲۵ دلار در هر میلیون بی‌تی‌یو در روز پنجشنبه تا حدود ۴.۲۰ دلار در هفته آینده بالا رود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده