تاریخ: ۲۳ دی ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۳۲۹۷۶۴
سرویس خبر : اجتماعی
مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد:

انجام اصلاحات سیستماتیک و پارامتریک در صندوق‌های بازنشستگی اجتناب‌ناپذیر است

‌می‌متالز - عدم افزایش سن بازنشستگی همگام با افزایش سن امید به زندگی چالش بزرگی برای صندوق‌های بازنشستگی کشور ایجاد نموده است.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی صندوق بازنشستگی فولاد، «سیدحجت کاظمی» مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد، انجام اصلاحات سیستماتیک و پارامتریک در صندوق‌های بازنشستگی کشور را با هدف خروج این صندوق‌ها از بحران و پایدار شدن آن‌ها اجتناب‌ناپذیر دانست.

کاظمی گفت: در حال حاضر سن امید به زندگی به بالای ۷۵ سال رسیده، اما متوسط سن بازنشستگی در کشور ۵۱ سال است. این در حالی است که قوانین صندوق‌های بازنشستگی کشور مربوط به دهه ۵۰ است که در آن زمان سن امید به زندگی ۵۷ تا ۵۸ سال بود.

وی افزود: بنابراین عدم افزایش سن بازنشستگی همگام با افزایش سن امید به زندگی چالش بزرگی برای صندوق‌های بازنشستگی کشور ایجاد نموده و یکی از عوامل اساسی بحران در صندوق‌هاست.

کاظمی گفـت: انجام اصلاحات پارامتریک در صندوق‌های بازنشستگی کشور ضرورتی انکارناپذیر است تا سن بازنشستگی نیز با شیبی تدریجی افزایش یابد. البته در کنار این موضوع باید به مباحث و محاسبات بیمه‌ای و مدیریت دارایی صندوق‌ها از طریق سرمایه‌گذاری‌های مولد نیز توجه شود.

منبع: صندوق بازنشستگی فولاد

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده