تاریخ: ۰۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۵
بازدید: ۱۹۳
کد خبر: ۳۳۰۸۳۳

ترن‌ست تهران-یزد به ناوگان ریلی بازگشت

‌می‌متالز - راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از بازگشت ترن‌ست تهران-یزد به ناوگان ریلی کشور خبر داد. مدیرعامل رجا تیرماه امسال از تعمیر ۳ رام ترن‌ست این شرکت خبر داده بود.

به گزارش می‌متالز، مختاری سرپرست روابط عمومی راه آهن از بازگشت قطار ترنست تهران-یزد و بالعکس طی روز‌های آتی خبر داد و اظهار کرد: در دولت گذشته ۲۰ رام ترنست پر سرعت (نظیر قطار‌های ۸ ساعته تهران مشهد) به دلیل عدم تعمیرات متوقف و زمین‌گیر شده بود که بازسازی و بازگشت آن‌ها به ریل در دستور کار راه آهن است.

طبق اعلام راه‌آهن فردا ۴ بهمن همزمان با شب میلاد امیرالمومنین امام علی (ع) ترن‌ست تهران به سمت یزد حرکت خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا تیرماه امسال از آغاز تعمیر سه رام از قطار‌های ترن‌ست خبر داده و گفته بود: کمبود منابع و تأمین مالی بزرگ‌ترین مانع برای تعمیر قطارهاست.

ناصر بختیاری با اشاره به این‌که کمبود منابع و تأمین مالی بزرگ‌ترین مانع برای تعمیر قطار‌های ترن‌ست است، اظهار کرد: طی چند سال گذشته به دلیل مشکلات عدیده مالی، تعمیرات اساسی برخی از قطار‌ها از جمله قطار‌های ترن‌ست انجام نشد که منجر به از سیر خارج شدن آن‌ها شده است.

وی با بیان این‌که سعی شده برای تعمیرات این قطار‌ها به سمت برون‌سپاری نرویم، افزود: درباره موضوع ترن‌ست‌رانان نیز برنامه‌های بازآموزی برای آن‌ها برگزار شده است چرا که وجود ترن‌ست‌رانان مجرب برای راه‌اندازی مجدد این قطار‌ها ضروری است.

وی از شناسایی نیاز‌ها و زمان بندی پروژه خبر داد و اعلام کرد: شرح خدمات و مناقصات لازم برای خرید لوازم و تجهیزات فنی این پروژه انجام شده و طی زمان ۱۰۶ روزه، سه رام از قطار‌های ترن‌ست رجا مجدد به سیر باز می‌گردند.

مدیرعامل رجا با تأکید بر موضوع ایمنی در سیستم ریلی عنوان کرد: تا زمانی‌که از ایمنی این قطار‌ها اطمینان حاصل نشود، نمی‌توانیم به آن‌ها مجوز سیر بدهیم، همچنین باید از کارایی قطار‌ها در طول سیر نیز اطمینان حاصل شود تا مسافران با خیال آسوده سفر کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده