تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۳۱۵۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نوروزی:

ناتوانی دولت در کنترل قیمت دلار پذیرفتی نیست/ مسوولان مانع از تاثیرگذاری اتفاقات منطقه بر اقتصاد کشور شوند

‌می‌متالز - نایب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس رونق تولید را اصلی‌ترین راهکار ارزآوری به کشور و جلوگیری از تاثیر سوء افزایش قیمت ارز بر اقتصاد و معیشت مردم عنوان کرد.

به گزارش می‌متالز، رحمت‌الله نوروزی با انتقاد از افزایش قیمت دلار، گفت: رونق تولید و فاصله از درآمد نفتی موضوعی است که رهبر انقلاب از سال‌‎ها قبل بر آن تاکید داشتند تا دیگر اتفاقات منطقه، تحریم‌ها و بالا و پایین شدن قیمت دلار بر اقتصاد و معیشت مردم تاثیر سوء نگذارد، بنابراین گذشت زمان نیز چنین ضرورتی را تصدیق کرد چراکه به‌یقین رونق اشتغال مولد و پایدار، افزایش صادرات به منطقه و اورآسیا و در نتیجه ارزآوری و کنترل قیمت ارز را به دنبال خواهد داشت.

نماینده مردم علی‌آباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه دولت باید بتواند در آستانه عید نوروز و ماه مبارک رمضان قیمت اقلام اساسی مردم را ثابت نگه دارد، ادامه داد: در این راستا دولتمردان باید بتوانند با هوشمندی اتفاقات سیاسی منطقه را کنترل کند و مسوولان اقتصادی کشور مانع از تاثیر این اتفاقات بر معیشت و سفره مردم شوند.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی معتقد است فرسایشی شدن مذاکرات ایران و غرب و مثبت نمایی غیرواقعی توسط برخی اعضای دولت سبب تنظیم غیردقیق انتظارات تورمی شد که اثر خود را در نرخ ارز نشان می‌دهد لذا باید بازار را مدیریت کنند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده