تاریخ: ۰۸ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۲
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۳۱۵۵۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پاییز کم سود برای تولیدکنندگان سرب و روی

‌می‌متالز - بسیاری از تولیدکنندگان سرب و روی در صورت مالی فصل پاییز خود به ازای هر سهم زیان شناسایی کرده‌اند درحالی که چهار تولیدکننده موفق شدند در فصل پاییز سود قابل قبولی شناسایی کنند. کیمیا با سود ۲۳۵ ریالی به ازای هر سهم در صدر این تولیدکنندگان قرار می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، صورت مالی تولیدکنندگان سرب و روی برای فصل پاییز منتشر شد و بررسی‌ها نشان می‌دهد بیشتر این تولیدکنندگان برای فصل پاییز زیان شناسایی کرده‌اند درحالی که پاییز چهار شرکت با سود به پایان رسید. در میان تولیدکنندگان سرب و روی کیمیا با سود ۲۳۵ ریالی برای هر سهم در فصل پاییز یکی از بالاترین سود‌ها را به ثبت رسانده است و پس از آن فزرین، فتوسا و کاما قرار می‌گیرند. بیشتر شرکت‌های این دسته مانند فرآور و فروی در فصل پاییز زیان شناسایی کرده‌اند.

کیمیا عملکرد خوبی در فصل پاییز داشت، ضمن اینکه سود این شرکت نسبت به تابستان و بهار سال جاری نیز افزایش یافته است. سود هر سهم از کیمیا براساس گزارش‌های فصلی به صورت نمودار زیر است:

پاییز کم سود برای تولیدکنندگان سرب و روی

سود هر سهم کیمیا در زمستان ۱۴۰۱ به ۶۹۷ ریال رسید و پس از آن کاهشی شد. این تولیدکننده در فصل بهار به ازای هر سهم ۱۷۸ ریال سود محقق کرد، در فصل تابستان به ۶۲ ریال زیان رسید و در پاییز ۱۴۰۲ به سود ۲۳۵ ریال بسنده کرد. سود پاییز ۱۴۰۲ در کیمیا بیش از ۱۰۰ درصد بالاتر از سود این شرکت در پاییز ۱۴۰۱ است، ولی بهترین عملکرد آن‌ها در زمستان ۱۴۰۱ اتفاق افتاد. فزرین پس از کیمیا با ثبت سود ۱۸۸ ریالی در رتبه دوم قرار می‌گیرد. سود این شرکت در طول ۷ ماه گذشته به صورت نمودار زیر است:

پاییز کم سود برای تولیدکنندگان سرب و روی

فزرین نیز مانند کیمیا بهترین عملکرد خود را در زمستان ۱۴۰۱ به ثبت رساند، سپس در بهار ۱۴۰۲ به سود ۱۱۴ ریالی رسید، اما در تابستان برای هر سهم ۹۹ ریال زیان ساخت تا اینکه پاییز را با ۱۸۸ ریال سود به ازای هر سهم به پایان رساند. سود پاییز ۱۴۰۲ برای فزرین افزایش چشم‌گیری نسبت به پاییز ۱۴۰۱ داشت، ضمن اینکه بهترین عملکرد این شرکت در سال جاری بود. در مقابل عملکرد فتوسا و کاما در فصل پاییز نسبت به سایر فصل‌های سال بهتر نبود. فتوسا در پاییز برای هر سهم ۱۵۰ ریال سود ساخت درحالی که سود هر سهم این شرکت در فصل بهار ۲۴۴ ریال بود. سود هر سهم فتوسا در طول ۷ فصل گذشته به قرار نمودار زیر است:

پاییز کم سود برای تولیدکنندگان سرب و روی

زمستان ۱۴۰۱ برای فتوسا رویایی بود. سود هر سهم فتوسا در این فصل به ۹۹۵ ریال رسید. فصل بهار نیز سودآوری نسبت به سایر فصل‌های سال به غیر از زمستان قبلی بالا بود. برخلاف فزرین و کیمیا، در صورت مالی هیچ فصلی از فتوسا زیان شناسایی نشد. کاما نیز همین شرایط را دارد. این شرکت در طول ۷ فصل اخیر هرگز برای هر سهم زیان شناسایی نکرد.

پاییز کم سود برای تولیدکنندگان سرب و روی

کاما بهار ۱۴۰۲ را با ۶ ریال سود به ازای هر سهم آغاز کرد، در فصل تابستان به ۱۱۳ ریال سود رسید و در پاییز به ازای هر سهم ۵۸ ریال سود ساخت. سود این شرکت نسبت به پاییز سال گذشته کاهش چشم‌گیری پیدا کرد. با این حال جز معدود تولیدکنندگان گروه سرب و روی بود که در فصل پاییز برای هر سهم سود ساخته است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده