تاریخ: ۱۰ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۴۵
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۳۱۵۶۵
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

کاهش تمایل خرید قراضه در جنوب آسیا

‌می‌متالز - تقاضا برای قراضه آهن از سوی هند، پاکستان و بنگلادش کاهش پیدا کرده است و این مساله به زودی به چالش فروشندگان قراضه در آسیا تبدیل خواهد شد، اگرچه انتظار می‌رود تقاضا برای قراضه از نیمه دوم ماه فوریه تقویت شود.

به گزارش می‌متالز، تقاضا برای قراضه آهن در هند، پاکستان و بنگلادش کاهش پیدا کرد و فعالان بازار عقیده دارند در صورت ادامه‌دار بودن روند نزولی در واردات قراضه آهن به این کشور‌ها باید شاهد کاهش قیمت قراضه آهن طی هفته‌های پیش‌رو باشیم. قیمت قراضه وارداتی در کشور‌های آسیایی از اواخر ماه اکتبر با شدت زیاد صعودی شد و امروز به سقف‌های مهمی رسیده است. اواخر ماه اکتبر قیمت هر تن قراضه‌آهن کمتر از ۴۰۰ دلار بود، ولی امروز در بیشتر کشور‌های آسیایی قراضه با قیمتی بالاتر از ۴۰۰ دلار معامله می‌شود. با تثبیت قیمت قراضه در کانال بالاتر از ۴۰۰ دلار، حالا هند، پاکستان و بنگلادش تقاضا برای قراضه را کاهش داده‌اند.

کاهش تمایل خرید قراضه در جنوب آسیا

اختلاف قیمت قراضه‌ آهن داخلی و وارداتی در هند تمایل برای واردات قراضه را کاهش داد. بررسی‌ها نشان می‌دهد آخرین قیمت CFR قراضه آهن خرد شده در هند بین ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار به ازای هر تن است در حالی که هفته گذشته قرضه در بازار داخلی هند قراضه با قیمت ۳۹۰ دلار به ازای هر تن نیز مشتری نداشت.

یک تاجر محلی در این‌باره به استیل مینت گفت: با توجه به مازاد قابل توجه ذخایر فولاد در هند، واردات قراضه غیر ممکن به نظر می‌رسد. داده‌های مختلف نشان می‌دهد مازاد تولید فولاد حالا گریبان‌گیر فولادسازان هند شده است، ضمن اینکه تقاضا روز به روز کاهش می‌یابد. گزارش‌های بسیاری از افت شدید تقاضا برای فولاد در بازار داخلی هند منتشر می‌شوند، آن‌ها امیدوارند سطح تقاضا در ماه‌های پیش‌رو تقویت شود، ولی در حال حاضر خریدار عمده‌ای در بازار حضور ندارد.

در بازار داخلی پاکستان نیز مانند هند تقاضا در سطح پایینی ارزیابی می‌شود، با این تفاوت که پاکستانی‌ها خرید را تا پایان انتخابات ۸ فوریه به تأخیر انداخته‌اند. گزارش‌ها از کاهش شدید تقاضا در بازار داخلی پاکستان حکایت می‌کند، زیرا نتایج انتخابات پیش‌رو تأثیر زیادی بر شرایط آینده پاکستان و بازار محصولات فولادی دارد. در کشور بنگلادش نیز خریداران در اقدامی هماهنگ تقاضا برای قراضه را کاهش داده‌اند و به نظر نمی‌رسد طی یک ماه آینده تقاضای سنگینی برای قراضه آهن از سوی تجار بنگلادشی وجود داشته باشد. رکود بازار قراضه آهن در این کشور‌ها دلیلی شد تا صادرکنندگان برای فروش محصول خود متمرکز کشور‌هایی مانند تایلند شوند. آخرین معاملات انجام شده در جنوب آسیا نشان می‌دهد تایلند مقصد بسیاری از قراضه‌های فروش نرفته در سایر کشور‌های منطقه است. با این حال استیل مینت در گزارشی اظهار امیدواری کرد تقاضا برای قراضه در کشور‌های جنوب آسیا در نیمه دوم ماه فوریه تقویت می‌شود.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده