تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۳۳
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۳۱۶۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

جلسه ارزیابی عملکرد ۹ ماهه شرکت زغال‌ سنگ پروده طبس برگزار شد

‌می‌متالز - جلسه ارزیابی عملکرد ۹ ماهه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ شرکت زغال‌ سنگ پروده طبس از شرکت‌های تابعه هلدینگ صدر تامین روز دوشنبه نهم بهمن‌ماه با حضور معاونان و مدیران ارشد هلدینگ صدرتامین و شرکت زغال‌ سنگ پروده طبس در سالن جلسات هلدینگ برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در این جلسه زمانی، معاون مهندسی و طراحی معادن شرکت زغال‌ سنگ پروده طبس پس از ارائه توضیحاتی در خصوص اقدامات صورت گرفته و اقدامات پیش روی شرکت در قالب گزارش عملکرد ۹ ماهه به بیان برنامه‌ها و اهداف توسعه شرکت پرداخت.

زمانی تشریح کرد: شرکت زغال‌ سنگ پروده طبس در این دوره ۹ ماهه موفق به انجام ۲۲۰۸ متر حفاری زیرزمینی، استخراج ۹۸۸ هزار تن زغال‌ سنگ خام و تولید ۴۴۱ هزار تن کنسانتره شده است.

مجلل، معاون مالی و اقتصادی شرکت زغال‌ سنگ پروده طبس عنوان کرد: با برنامه‌ریزی و عملکرد مناسب تمامی ارکان شرکت در این مقطع زمانی توانسته‌ایم با تحقق ۱۰۱ درصد تولید زغال‌ سنگ خام و ۱۰۳ درصد فروش کنسانتره زغال سنگ در ۹ ماهه سال ۱۴۰۲ نسبت به برنامه، رشد ۲۲ درصد سود خالص نسبت به دوره مشابه در سال گذشته را کسب نماییم.

دستوری بودن نرخ فروش زغال سنگ و افزایش هزینه‌های تولید نسبت به درآمد، عمر زیاد تجهیزات و ماشین‌آلات استخراج و پیشروی این مجموعه معدنی و عدم خرید تجهیزات و ماشین‌آلات معدنی جدید، وابستگی تکنولوژی تجهیزات به خارج از کشور و عدم تأمین به موقع تجهیزات مورد نیاز معادن به ویژه معادن مکانیزه با توجه به تحریم‌های بین‌المللی و حذف ارز دولتی برای ترخیص کالا از گمرک، از مهم‌ترین چالش‌های پیش رو برای ادامه فعالیت‌های معدنکاری شرکت زغال سنگ پروده طبس می‌باشد.

قابل ذکر است شرکت سرمایه‌گذاری صدر تأمین، سهامدار عمده شرکت زغال سنگ پروده طبس می‌باشد و این مجموعه زغالی به عنوان اولین بهره‌بردار معادن تمام مکانیزه استخراج زیرزمینی زغال سنگ ایران و همچنین بزرگ‌ترین تولیدکننده زغال سنگ کشور، به طور متوسط حدود ۶۴ درصد تولید منطقه‌ای و ۳۹ درصد تولید ملی را به خود اختصاص داده است و تأمین‌کننده عمده خوراک صنعت کک‌سازی ایران است و از اواخر سال ۱۳۹۹ با نماد «کزغال» وارد بازار سرمایه شد تا فصل جدیدی در توسعه اقتصادی، اجتماعی و صنعتی منطقه را شکل دهد.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده