تاریخ: ۱۲ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۰
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۳۱۶۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

پرونده معدن مس دره زرشک به زودی تعیین تکلیف می‌شود

‌می‌متالز - استاندار یزد: با کارشناسی مجدد و در نظر گرفتن مسائل فنی و کارشناسی، فعالیت معدن دره زرشک به زودی تائید و یا رد می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مهران فاطمی با اشاره به اینکه ملاحظات زیستی فعالیت معدن مس دره زرشک در دست بررسی است گفت: حساسیت‌های محیط زیستی حتما در این پرونده رعایت خواهد شد.

وی افزود: در طرح‌های عمرانی یا اقتصادی دو مولفه مسائل زیست محیطی و مسائل اجتماعی را به همراه مسائل فنی دنبال می‌کنیم که در مورد معدن مس دره زرشک مشخصاً مطالعاتی توسط دانشگاه یزد و یک شرکت مشاوره‌ای انجام شده است.

استاندار یزد گفت: مطالعاتی که تاکنون در این باره انجام شده ناقص و اختلاف نظر‌هایی را به دنبال داشته است که این موارد به موضوع پرونده دره زرشک دامن زده است.

فاطمی با اشاره به اینکه دغدغه آب یکی از مسائلی بود که در پرونده معدن دره زرشک مطرح شده است، گفت: مرجع تصمیم گیرنده در این زمینه سازمان محیط زیست کشور با همکاری وزارت نیرو است.

وی تصریح کرد: قرار است با نظر شرکت مشاوره‌ای که مورد تائید وزارت نیرو است، ابعاد مختلف زیست محیطی بررسی و در نهایت پرونده معدن دره زرشک تائید یا به طور کامل رد شود.

استاندار همچنین در خصوص شائبه تغییر برخی مدیران به دلیل مخالفت با احداث معدن دره زرشک و یا خواسته برخی افراد برای شروع فعالیت معدن نیز گفت: مطالب مطرح شده صحیح نیست و نظر ما این است که مسیر فنی و کارشناسی باید طی شود و شفاف‌سازی در زمینه فعالیت معدن برای مردم انجام گیرد.

تعداد بازدید : 0

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده