تاریخ: ۱۳ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۳
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۳۱۷۲۸
سرویس خبر : انرژی
سفر وزیر صمت به هرمزگان؛

فاز جدید شرکت پالایش نفت آفتاب به بهره‌برداری رسید

‌می‌متالز - فاز جدید شرکت پالایش نفت آفتاب با ظرفیت اسمی ۲۵ هزار بشکه در روز، در دومین سفر رئیس جمهور به هرمزگان و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت در بندرعباس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش می‌متالز، این مجموعه پالایشگاهی در راستای توسعه و ارتقای جایگاه خود همیشه در تلاش بوده است، به همین منظور در یکی از طرح ‎های توسعه‌ای خود اقدام به طراحی و ساخت برج تقطیر اتمسفریک به ظرفیت اسمی ۲۵ هزار بشکه در روز انواع هیدروکربن با سرمایه‌گذاری بیش از ۶۰ هزار میلیارد ریال کرده است.

این طرح توسعه‌ای که عملیات مهندسی و ساخت آن از نیمه نخست تابستان ١۴٠١ اجرایی شد، ۱۰۰ درصد طراحی و ساخت این واحد پالایشی در داخل کشور توسط جوانان این مرز و بوم انجام شده که نشان‌دهنده اعتماد مسوولان ارشد این شرکت به توان داخلی است.

نیرو‌های شاغل در این واحد تقطیر اتمسفریک کاملاً بومی بوده که بهره‌برداری از این طرح تاثیر بسزایی در افزایش اشتغال استان هرمزگان داشته، به نحوی که تعداد کارکنان مستقیم شرکت ۲ هزار و ۵۰۰ نفر رسیده است.

فعالیت شرکت پالایش نفت آفتاب از اردیبهشت ماه سال ۱۳۸۶ آغاز شد؛ خلاقیت، سرعت عمل بدنه اجرایی و ایده‌های جدید در حوزه‌های نفتی، نقش بسیار مهمی در توسعه کسب و کار این شرکت داشته است.

شرکت پالایش نفت آفتاب که بزرگ‌ترین پالایشگاه‎ بخش کاملاً خصوصی کشور است و توانسته با استفاده از ایده‌های خلاق و نوین مدیریتی و سرمایه انسانی خود با کسب رتبه ۶۷ در فهرست ١٠٠ شرکت اول کشور قرار گیرد و به عنوان صادر کننده برتر کشور معرفی شود.

در سفر روز پنجشنبه و جمعه این هفته رییس جمهور و اعضای هیات دولت به هرمزگان بهره‌برداری از یکهزار و ۳۲ طرح عمرانی استان به ارزش ۱۰۵ هزار میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

۱۰۰ درصد تسهیلات سفر اول هیات دولت به هرمزگان اجرایی و عملیاتی شده است؛ حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات و ۱۱۰ هزار میلیارد ریال از اعتبارات عمرانی نیز تامین و پرداخت شده است.

هرمزگان با ۱۴ شهرستان و ۱۴ جزیره در خلیج همیشه فارس بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده