تاریخ: ۱۵ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۱
بازدید: ۱۲۱
کد خبر: ۳۳۱۹۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

ابراز آمادگی چینی‌ها برای سرمایه‌گذاری در معادن افغانستان

‌می‌متالز - یک شرکت چینی در دیدار با وزیر معادن و نفت حکومت طالبان در کابل خواستار سرمایه‌گذاری در بخش استخراج معادن افغانستان شد.

به گزارش می‌متالز، «ژینگ ژن» رئیس یک شرکت چینی در کابل در دیدار با «شهاب‌الدین دلاور»، وزیر معادن و نفت حکومت طالبان خواستار سرمایه‌گذاری و مشارکت در بخش استخراج معادن نفت و گاز و ایجاد پالایشگاه نفت در افغانستان شد.

وزیر معادن و نفت طالبان تصریح کرد: اکنون افغانستان با بیش از ۲۰۰ هزار کیلومتر مربع میادین نفتی به پنج حوزه عمده تقسیم می‌شود؛ درحال حاضر منطقه «آمودریا» با شرکت «افچین» وارد عقد قرارداد مشارکت شده است.

وی افزود: میدان نفتی هرات با ۲۳ هزار کیلومتر مربع مساحت، شامل ۱۱ بلوک می‌باشد که برای اکتشاف و استخراج به مزایده سپرده شده است، حتی خود شرکت افچین هم می‌تواند با ارائه طرح پیشنهادی می‌تواند در این پروژه مشارکت کند.

«ژینگ ژن»، رئیس این شرکت چینی در این دیدار آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در حوزه استخراج معادن نفت و گاز و ایجاد پالایشگاه نفت اعلام کرد.

هیات حاکمه افغانستان به تازگی چند قرارداد استخراج معادن نفت و گاز به ارزش چند میلیارد افغانی با شرکت‌های داخلی و خارجی امضا کرده است.

وزیر معادن و نفت طالبان اخیراً در دیدار با برخی از سرمایه‌گذاران روسی و افغان در مورد فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش منابع معدنی افغانستان گفتگو کرده بود.

حفر چاه‌های جدید نفت، یک سال پس از امضای اولین قرارداد بین‌المللی توسط حکومت طالبان آغاز شده است.

پیش از این، سخنگوی وزارت معادن حکومت کابل گفته بود حفر چاه‌های جدید، سالانه حدود ۵۰۰ میلیون دلار عواید برای افغانستان ایجاد خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده