تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۶۵
کد خبر: ۳۳۲۱۸۱
سرویس خبر : اجتماعی
عضو کمیسیون تلفیق بودجه:

همسان‌سازی حقوق بازنشستگان شاکله بودجه را تغییر نداد

‌می‌متالز - عضو کمیسیون تلفیق بودجه در واکنش به اظهارات سخنگوی دولت، گفت: تغییراتی که مجلس در بودجه ایجاد کرد، مطالبه و خواست عمومی بود. البته این تغییرات موجب ناترازی و افزایش سقف بودجه نمی‌شود، چراکه هر افزایش هزینه‌ای با شفاف سازی منابع دولت و پیش بینی در آمدی در بودجه محقق شد.

به گزارش می‌متالز، شیوا قاسمی‌پور در واکنش به اظهار نظر سخنگوی دولت مبنی بر ایجاد ناترازی و تغییر شاکله بودجه سال ۱۴۰۳، اظهار کرد: این برای نخستین بار است که بودجه در قالب جدیدی به مجلس ارائه شد و قرار است در دو مرحله مجلس شورای اسلامی لایحه بودجه را بررسی کند لذا با توجه به این موضوع، نیاز است تا تعامل دولت و مجلس در زمینه بررسی بودجه بیشتر باشد.

نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متأسفانه این تعامل از جانب دولت کمتر دیده شد، افزود: تغییراتی که مجلس در بودجه رقم زد، مطالبه عمومی و در جهت منافع مردم بود. اگر قرار است مجلس به همان شکل که دولت بودجه را ارائه کرده مصوب می‌کند، چرا در قانون اساسی تصریح شده که لایحه بودجه باید به مجلس ارائه و سپس با تغییرات نمایندگان مصوب شود.

وی با یادآوری اینکه مصوبات مجلس یازدهم همواره در راستای صیانت از دفاع مردم بوده است، اضافه کرد: تغییرات که مجلس در بودجه ایجاد کرده، هرگز موجب ناترازی و افزایش سقف بودجه نمی‌شود، چراکه این تغییرات با شفاف‌سازی منابع دولت در بودجه محقق شد.

قاسمی پور افزود: برای نمونه در بحث همسان‌سازی حقوق بازنشستگان که یکی از مطالبات جدی مردم و جامعه بازنشسته کشور بود، پس از جلسات کارشناسی متعدد علی رغم میل باطنی، مجلس به افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تن داد تا مساله همسان‌سازی حقوق بازنشستگان حل شود و حداقل کمی وضعیت معیشت بازنشستگان ارتقا باید.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه تصریح کرد: اگر مجلس و دولت در کنار هم تصمیمات مهم را بگیرند به حل مشکلات مردم کمک می‌کند و تقابل و تخریب فایده و سودی برای سفره مردم ندارد مجلس یازدهم نیز هرگز به دنبال این نبوده که دولت را به زحمت بیندازد و همواره برای هر افزایش هزینه‌ای درآمدی نیز پیش‌بینی کرده است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده