تاریخ: ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۷
بازدید: ۷۳
کد خبر: ۳۳۲۱۹۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
با حضور معاون وزیر صمت صورت گرفت:

افتتاح واحد تولید قطعات آسانسور و پله برقی در شهرک صنعتی بعثت تبریز به‌مناسبت دهه‌فجر/ از ۲۲۸ طرح صنعتی بهره‌برداری شد

‌می‌متالز - با حضور معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ششمین روز از دهه مبارک فجر واحد تولید قطعات آسانسور و پله برقی در شهرک صنعتی بعثت تبریز مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز سه‌شنبه در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی و در ششمین روز از دهه مبارک فجر واحد تولید قطعات آسانسور و پله برقی در شهرک صنعتی بعثت تبریز را مورد افتتاح و بهره برداری قرار داد.

این واحد در زمینی به مساحت چهار هزار و ۵۰۰ مترمربع و زیربنای هفت هزار و ۲۰۰ مترمربع با ساختمان اداری و سرمایه گذاری بیش از ۲ هزار ۳۰۰ میلیارد ریال ایجاد شده است.

در این واحد تولیدی انوع درب و کابین آسانسور تولید می‌شودکه با بهره برداری از این واحد تولیدی زمینه اشتغال برای ۸۰ نفر فراهم شد.

در این واحد تولیدی علاوه بر کابین آسانسور، انواع قطعات آسانسورها، پله برقی و بالابر‌هایی که از خارج وارد کشور می‌شود، تولید خواهد شد تا از خروج ارز به خارج از کشور جلوگیری شود.

مقیمی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه بهره برداری و بازدید از واحد صنعتی اورج‌رسان در شهرک صنعتی بعثت، گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر بیش از ۲۲۸ طرح صنعتی با اشتغالزایی برای بیش از ۱۷ هزار و ۶۹۶ نفر و با سرمایه گذاری ۳۶ هزار و ۷۳۶ میلیارد تومان در سراسر شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور به بهره برداری می‌رسد که چندین طرح صنعتی نیز در آذربایجان شرقی خواهد بود.

وی با اشاره به حجم بالای طرح‌ها وسرمایه گذاری در استان ادامه داد:میزان بالای سرمایه‌گذاری در استان طبیعی است، چرا که آذربایجان شرقی یکی از قطب‌های بزرگ، مهم و صنعتی کشور است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، در خصوص افتتاح از واحد صنعتی اورج‌رسان در شهرک صنعتی بعثت، تصریح کرد: این کارخانه در زمینه تولید کابین و سایر قطعات آسانسور فعالیت می‌کند که توانسته است نمونه سازی‌های خوبی در رابطه با تولید موتور‌های بدون گیربکس داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت رسیدن به خودکفایی در صنعت آسانسور، ادامه داد: امیدواریم خطوط تولید این نوع موتور‌ها تا خردادماه سال آینده به بهره برداری برسد.

مقیمی با بیان اینکه صنعت آسانسور یکی از مهمترین صنایع کشور است که نیاز‌های فراوانی در این حوزه وجود دارد، افزود: دولت از فعالان این صنعت حمایت می‌کند تا داخلی‌سازی در این صنعت نهادینه شود.

گفتنی است که تعداد واحد‌های تولیدی دارای پروانه بهره برداری و پروانه تولید آسانسور در کشور حدود ۴۷۰ واحد است و انتقال دانش فنی در حوزه صادرات این حوزه بسیار حائز اهمیت می‌باشد که در سایه حمایت از این صنعت و تمرکز آن‌ها در شهرک‌های صنعتی و برگزاری نمایشگا‌های تخصصی در صنعت آسانسور به بیشبرد اهداف و ارز آوری کمک خواهد کرد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در سفر یک روزه به تبریز، از طرح‌های عمرانی شهرک صنعتی بعثت بازدید می‌کند و در جریان این سفر از ۲ واحد تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی «استاد عالی نسب» و «بیلوردی» بهره برداری می‌شود.

در این سفر به مناسبت دهه مبارک فجر، ۲۵ پروژه زیرساختی و زیربنایی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان آذربایجان شرقی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده