تاریخ: ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۳۲۴۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت خبر داد:

بهره‌برداری از ۴۶ طرح صنعتی و معدنی در کرمانشاه به‌مناسبت دهه فجر/ بیش از ۴ هزار واحد راکد صنعتی در دولت سیزدهم احیا شد

‌می‌متالز - معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران اعلام کرد: ۴۶ طرح صنعتی و معدنی با حجم سرمایه‌گذاری ۱۱۶۰ میلیارد تومان و اشتغال ۷۵۴ نفر در استان کرمانشاه افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، «فرشاد مقیمی» معاون وزیر و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران روز شنبه و در جریان سفر به استان کرمانشاه که به مناسبت دهه مبارک فجر صورت گرفت، در این خصوص اضافه کرد: این پروژه‌ها در شهرستان‌های کرمانشاه، اسلام آباد غرب، صحنه، کنگاور، سنقر، گیلان‌غرب، سرپل ذهاب و دالاهو مستقر هستند.

وی اضافه کرد: تولیدات این پروژه‌ها اعم از کیسه پلی‌پروپیلن سیمان، فرش ماشینی، آب آشامیدنی بسته بندی شده، پروفیل یو پی وی سی و قطعات پی وی سی، انواع شمش آلومینیوم، خرپا و تیرچه فولادی، اسکلت فولادی و صنایع معدنی و قطعات بتنی هستند.

افتتاح ۵۹۷ پروژه زیرساختی شهرک‌های صنعتی کشور طی دهه فجر امسال

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در حاشیه افتتاح و کلنگ‌زنی چند پروژه صنعتی و واحد دانش‌بنیان در شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران، نوسازی و بازسازی صنایع را از سیاست‌ها و اهداف مهم وزارت صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد و افزود: اعتقاد داریم بخشی از زیر ساخت‌های صنعتی در راستای افزایش بهره‌وری و سرمایه‌گذاری نیاز به نوسازی مجدد دارند تا به چرخه برگردند؛ زیرا این کار نه تنها به تولید رونق بیشتر می‌بخشد بلکه کاهش مصرف انرژی و آلایندگی‌ها را در بر دارد که ۲ چالش مهم و تاثیرگذار کشوری است.

وی در ادامه از بهره‌برداری ۵۹۷ پروژه زیرساختی در شهرک‌های صنعتی کشور در ایام دهه فجر امسال خبر داد و گفت: بیش از ۲ هزار پروژه برای ایجاد زیر ساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی کشور تعریف شده که در این ایام، ۵۹۷ مورد آن‌ها به بهره‌داری رسید.

مقیمی در ادامه خاطرنشان کرد: در دهه فجر امسال بیش از ۲۲۸ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کشور به بهره‌برداری رسید.

وی از احیای حدود ۸۶ واحد صنعتی راکد خبر داد که در ایام دهه فجر مجددا به مدار تولید برگشته‌اند و تاکید کرد: یکی از این واحد‌ها «پروفیل مانا سیروان» شهرک صنعتی فرمان کرمانشاه با اشتغالزایی ۳۵ نفر اشتغال است؛ که امروز به بهره‌برداری رسید.

احیای بیش از چهار هزار واحد صنعتی غیرفعال در کشور از ابتدای دولت سیزدهم

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین از افزایش ظرفیت ۲ هزار و ۲۰۰ واحد صنعتی در سطح کشور خبر داد و گفت: ۴۰ واحد صنعتی از این واحد‌ها متعلق به استان کرمانشاه است.

وی در خصوص سرمایه‌گذاری و کمک به زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه نیز گفت: این سازمان در سفر رئیس جمهور به استان هر آنچه که تعهد کرده عملیاتی می‌کند و متناسب با تامین مالی استان ۳۰ به ۷۰ در زیر ساخت‌ها سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

مقیمی در پایان از احیای چهار هزار و ۸۰ واحد صنعتی غیرفعال در کشور از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون خبر داد و گفت: همچنین در این مدت بیش از چهار هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی نیز افزایش ظرفیت و تولید داشته‌اند.

گفتنی است، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، امروز در جریان سفر یکروزه‌اش به استان کرمانشاه، ۵ واحد کارگاهی و طرح توسعه فرش را در شهرک صنعتی بیستون افتتاح و از نمایشگاه ثابت محصولات صنعتی استان در مرکز کسب و کار شهرک صنعتی بیستون بازدید به عمل آورد.

سوله‌های کارگاهی به مساحت ۱۰۰۰ مترمربع، با سرمایه‌گذاری ۳۵۰ میلیارد ریال احداث شده اند که برای ۵۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می‌کنند.

«طرح توسعه کارخانه فرش» نیز با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی بخش خصوصی در شهرک صنعتی بیستون به بهره برداری رسیده است و اشتغالزایی برای ۳۲ نفر ایجاد می‌نماید.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با شاره پروژه‌های صنعتی ومعدنی افزود: پروژه‌های زیرساختی شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه از جمله زاگرس، بیستون و سنقر شامل: راه دسترسی، راهسازی و آسفالت، شبکه توزیع آب، گاز، ساختمان اداری و آتش‌نشانی به مبلغ ۸۰۰ میلیارد ریال را مورد بهره برداری قرار داد.

مقیمی همچنین در ادامه سفر یک روزه خود با حضور در شهرک صنعتی فرامان استان کرمانشاه، کارخانه پروفیل و لوله با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد ریالی را مورد افتتاح قرار داد.

این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالیانه ۵ هزار تن را دارد و با میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده برای ۳۲ نفر شغل ایجاد می‌شود.

وی در ادامه، ساختمان اداری و پروژه‌های زیرساختی شهرک صنعتی سنقر استان کرمانشاه را با سرمایه‌گذاری ۱۱۵ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار داد.

افتتاح طرح صنعتی تولید لوله از upvc در شهرک صنعتی سنقر دیگر برنامه "فرشاد مقیمی" معاون وزیر صمت و مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران به مناسبت دهه مبارک فجر در این سفر یک روزه بوده است.

این طرح با سرمایه‌گذاری ۱۲۰ میلیارد ریال، ظرفیت تولید ۹۰۰ تن در سال و با اشتغال ۱۵ نفر افتتاح شد.

مقیمی همچنین طرح تولید انواع قیر با سرمایه‌گذاری ۴۵۰ میلیارد ریال و با اشتغالزایی ۴۰ نفر را در شهرک صنعتی سنقر کلنگ زنی کرد.

وی، در پایان برنامه‌های این سفر، طرح تولید انواع رینگ آلومینیومی با سرمایه‌گذاری ۱۳۰۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۳۱۰ نفر را در شهرک صنعتی سنقر کلنگ زنی کرد.

واحد‌های کارگاهی و طرح‌های صنعتی که در این سفر مورد افتتاح و کلنگ زنی قرار گرفته اند در مجموع اشتغال حدود ۴۴۷ نفری ایجاد می‌کنند.

همچنین مجموع اعتبار پروژه‌های زیرساختی مورد بهره برداری قرار گرفته در شهرک‌های صنعتی زاگرس، بیستون سنقر ۹۱۵ میلیارد ریال بوده است.

«محمد طیب صحرایی» استاندار، «سیدجواد حسینی‌کیا» نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی، «بیژن کردستانی» مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمانشاه و جمعی از مسوولان و فعالان صنعت استان در این برنامه‌ها نیز حضور داشتند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده