تاریخ: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۳۶
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۳۲۶۷۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

آرژانتین و آمریکا به دنبال تحکیم روابط در امور معدنی و فلزات حیاتی

‌می‌متالز - اتاق شرکت‌های معدنی آرژانتین و دستیار وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا در امور نیمکره غربی، در بوئنوس آیرس ملاقات کردند تا در مورد راه‌های همکاری احتمالی در مورد مواد معدنی حیاتی بحث کنند.

به گزارش می‌متالز، از سال ۲۰۲۳، آرژانتین با دولت جو بایدن، رئیس جمهور جو بایدن، در مورد امکان امضای قرارداد همکاری ویژه برای مواد معدنی آرژانتین گفتگو کرده است.

در این نشست، رویداد‌های جاری مربوط به صنعت معدن و همچنین چگونگی تقویت همکاری متقابل برای رشد و گسترش بخش معدن مورد بحث قرار گرفت. آرژانتین سالانه ۳۴۰۰۰ تن کربنات لیتیوم تولید می‌کند که چهارمین تولید کننده برتر در جهان پس از استرالیا، شیلی و چین است. پیش‌بینی‌های اخیر نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۲۷ نیز به ۲۶۰۰۰۰ تن تولید سالانه می‌رسد که به آن اجازه می‌دهد به سومین تولید کننده بزرگ جهان تبدیل شود که به لطف سه معدن فعال و ۳۸ پروژه در دست توسعه آن است.

این کشور، همراه با شیلی و بولیوی، بخشی از مثلث لیتیوم دنیا است، نواری منحصر به فرد از زمین‌های مرتفع پوشیده از دریاچه‌ها و نمک‌های سفید که میزبان بیش از نیمی از منابع شناسایی شده لیتیوم زمین است.

منبع: ایفنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده