تاریخ: ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۳۳۰۹۷

اعتصاب رانندگان قطار بزرگترین صاحب معادن سنگ آهن جهان

‌می‌متالز - رانندگان قطار معدن سنگ آهن پیلبارا، متعلق به شرکت BHP در غرب استرالیا، با اعتصابی به مدت ۲۴ ساعت صادرات استرالیا به چین و سراسر دنیا را مختل خواهند کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از بلومبرگ، با رأی رانندگان قطار معدن سنگ‌ آهن پیلبارا، متعلق به شرکت BHP در غرب استرالیا، اعتصاب به مدت ۲۴ ساعت از صبح جمعه ۱۶ فوریه ۲۷ بهمن آغاز خواهد شد و زنجیره تأمین ماده اولیه صنعت فولاد به مراکز صادرات استرالیا برای ارسال به چین و سراسر دنیا را قطع خواهد کرد. به گفته اتحادیه معدن و انرژی، کارگران قصد دارند تا کمپینی راه‌اندازی کنند که دستیابی به شرایط کاری و دستمزد بالاتر را دنبال می‌کند. آخرین توافق در سال ۲۰۱۴ بوده است که تعداد ۵۸۰ راننده را در بر گرفت.

گرگ بوسون، دبیر اتحادیه، در یک بیانیه اظهار داشت: کارگران تا این لحظه بسیار صبور بوده و به BHP هر فرصتی را داده‌اند تا به مشکلاتشان پرداخته شود. تقریباً ۱۵۰ کارمند راه‌آهن بصورت همزمان در یک شیفت در حال خدمت هستند و کارگرانی که اعتصاب می‌کنند برای آن ساعات دریافت پرداختی نخواهند داشت. یک سخنگوی شرکت به بلومبرگ گفت: در حال حاضر BHP در حال بازبینی ادعا‌های ارائه شده توسط نمایندگان اتحادیه است. ما باور داریم که می‌توان بدون نیاز به این اقدامات، به توافق رسید، ولی درصورت نرسیدن به توافق، برنامه‌هایی مقتضی با این شرایط داریم.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده