تاریخ: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۲۹
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۳۳۲۰۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با تاخیر در صدور مجوز افزایش سرمایه از سوی بانک مرکزی؛

مجمع "وتجارت" به زمان دیگری موکول شد

‌می‌متالز - مجمع عمومی فوق‌العاده بانک تجارت به‌منظور تصمیم‌گیری درخصوص افزایش سرمایه با حضور ۵۴.۶۸ درصدی صاحبان سهام به تنفس خورد و مقرر شد در تاریخ ۰۸ اسفندماه برگزار شود.

به گزارش می‌متالز، محمود صفرزاده، مدیر مالی بانک تجارت اظهار کرد: به دلیل ظرفیت قانونی که برای انجام افزایش سرمایه از محل سود انباشته معاف از مالیات وجود داشت، تمام تلاش بانک تجارت این بود که بتواند این افزایش سرمایه را از محل سود انباشته انجام دهد.

وی افزود: با توجه به اینکه مهلت این افزایش سرمایه تا پایان اسفندماه است، بانک تجارت پس از تایید حسابرس، آگهی دعوت به مجمع را منتشر کرد و هم‌زمان پیگیر دریافت مجوز شد. اما بانک مرکزی با تاخیر این مجوز را صبح امروز و هم‌زمان با برگزاری مجمع فوق‌العاده صادر کرد.

صفرزاده ادامه داد: دلیل تاخیر در برگزاری ساعت مجمع امروز انتظار برای دریافت مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار بود. قرار بر این بود که موضوع امروز انجام شود، اما سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد که نیاز به بررسی‌های بیشتر وجود دارد؛ بنابراین مجمع امروز به تنفس خورد.

مدیر مالی بانک تجارت گفت: امیدواریم تا پایان سال این افزایش سرمایه را ثبت کنیم تا بتوانیم از معافیت مالیاتی این تبصره قانونی بهره‌مند شویم.

منبع: بورس نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده