تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۲
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۳۳۵۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مردم، آگاهانه در بازار سرمایه حضور داشته باشند

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: مهم‌ترین اتفاق برای تقویت بازار سرمایه این است که مردم با مشاوره‌های دقیق و کارشناسی، ساز و کار سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را بدانند و جهت‌دهی نقدینگی به سمت بازار سرمایه و تولید را با اصلاح قوانین در مجلس همچون تصویب طرح عایدی بر سوداگری رقم بزنند.

به گزارش می‌متالز، «احمد راستینه» در رابطه با اقدامات دولت و مجلس به منظور اعتمادسازی بازار سرمایه، گفت: یکی از موضوعات مهم بازار سرمایه شفاف‌سازی نظام سرمایه‌گذاری در کشور است.

شفاف‌سازی حوزه سرمایه

وی افزود: مدامی که مداخلات نظام سرمایه‌گذاری کشور شفاف نباشد و ضوابط لازم برای سرمایه‌گذاری به صورت متفاوت تغییر می‌کند، بازار سرمایه هم از تعدد قوانین دچار ضرر و زیان بسیار می‌شود.

راستینه عنوان کرد: بهترین اتفاق در مجلس یازدهم که به آن پرداخته شد تلاش برای شفاف‌سازی حوزه سرمایه‌گذاری با ایجاد حساب‌های واحد خزانه و شفاف‌سازی گردش پول و سرمایه بود که کمک کرد نقدینگی به سمت بازار سرمایه و بازار تولید جهت گیرد.

مشاوره‌های دقیق و کارشناسی

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس ادامه داد: مهم‌ترین اتفاق برای تقویت بازار سرمایه این است که مردم با مشاوره‌های دقیق و کارشناسی، ساز و کار سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه را بدانند و جهت‌دهی نقدینگی به سمت بازار سرمایه و تولید را با اصلاح قوانین در مجلس همچون تصویب طرح عایدی بر سوداگری رقم بزنند تا در آینده‌ای نزدیک شاهد اثربخشی حرکت نقدینگی به سمت بازار و تولید باشیم.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده