تاریخ: ۰۵ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۳۳۶۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عضو کمیسیون صنایع و معادن مطرح کرد:

بازار سرمایه مسیر صحیح هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سرمایه‌گذاران بسیاری خواهان سرمایه‌گذاری در بخش تولید و ایجاد اشتغال هستند، اما ضرورت تضمین امنیت خاطر سرمایه‌گذاران باید سرلوحه کار‌ها و برنامه‌های دولت و مجلس قرار گیرد تا سرمایه‌گذاران بتوانند سود و آینده مطمئنی را برای ثبات اقتصادی پیش رو داشته باشند.

به گزارش می‌متالز، «جواد حسینی‌کیا» در رابطه با اقدامات مهم دولت و مجلس در راستای اعتمادسازی فضای بازار سرمایه، گفت: به‌طور مسلم نقدینگی‌های سرگردان کشور باید به سمت تولید و رونق آن هدایت شود که به‌طور قطع بازار سرمایه مسیر درستی برای هدایت سرمایه‌ها به بخش تولید خواهد بود.

اعتمادسازی لازم برای جذب نقدینگی‌ها

وی افزود: در حال حاضر حدود ۶ تا ۷ هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم است و هنوز آن‌طور که باید نتوانسته‌ایم اعتمادسازی لازم برای جذب نقدینگی‌ها به سمت تولید و ایجاد اشتغال را انجام دهیم تا به سمت بنگاه داری و دلالی سرازیر نشوند.

حسینی کیا عنوان کرد: به منظور اعتمادسازی لازم جهت هدایت نقدینگی به سمت بازار سرمایه نیازمند تضمین امنیت خاطر برای سرمایه‌گذاران هستیم.

تضمین امنیت خاطر سرمایه‌گذاران

این نماینده مجلس در ادامه اظهار داشت: سرمایه‌گذاران بسیاری خواهان سرمایه‌گذاری در بخش تولید و ایجاد اشتغال هستند، اما ضرورت تضمین امنیت خاطر سرمایه‌گذاران باید سرلوحه کار‌ها و برنامه‌های دولت و مجلس قرار گیرد تا سرمایه‌گذاران بتوانند سود و آینده مطمئنی را برای ثبات اقتصادی پیش رو داشته باشند.

وی ادامه داد: گام سوم برای هر کاری اطلاع‌رسانی دقیق و به موقع به مردم است تا به سمت بازار‌های دلالی نروند چرا که بازار‌های دلالی به نفع کشور و اقتصاد نیست و به ضرر مردم خواهد بود.

طرح عایدی بر سوداگری

حسینی نیا افزود: اجرای طرح عایدی بر سوداگری کمک بزرگی برای اطمینان بخشی به سرمایه‌گذاری مطمئن در کشور است تا دست عده‌ای سوداگر و سودجو از اقتصاد کشور کوتاه شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن بیان کرد: ارتقای سواد مالی افراد و کسانی که خواهان ورود به بازار سرمایه هستند نیز میزان اعتماد و اطمینان بخشی به بازار را ارتقا خواهد داد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

عناوین برگزیده