تاریخ: ۰۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۹
بازدید: ۵۴
کد خبر: ۳۳۳۶۶۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

معامله بیش از ۱۰ هزار تن ورق فولادی در هفته اول اسفند

‌می‌متالز - هفته اول اسفندماه بیش از ۲۵ هزار تن ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد و در نهایت حدود ۴۰ درصد از آن‌ها یعنی بیش از ۱۰ هزار تن مورد معامله قرار گرفت. ورق خودرو چهارمحال و بختیاری بیش از ۴۰ درصد از عرضه‌های این هفته را انجام داد.

به گزارش می‌متالز، حجم معاملات ورق‌های فولادی در بورس کالا طی هفته اول اسفندماه با کاهش چشم‌گیری نسبت به چهار هفته قبلی مواجه شد. از ۲۸ بهمن تا ۰۳ اسفندماه تنها ۲۵ هزار و ۳۰۰ تن ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد و برای آن‌ها ۲۰ هزار و ۶۰۰ تن تقاضا وجود داشت. در نهایت کمتر از ۴۰ درصد از ورق‌های فولادی مورد معامله قرار گرفت. ریز این معاملات به قرار جدول زیر است:

معامله بیش از ۱۰ هزار تن ورق فولادی در هفته اول اسفند

فولادسازان هفته گذشته طی ۱۰ عرضه ورق فروختند و در میان آن‌ها ورق گالوانیزه G و ورق سرد B در بیشترین تعداد عرضه شدند. بالاترین حجم عرضه روز شنبه توسط ورق خودروی چهارمحال و بختیاری انجام شد. این شرکت ۹ هزار تن ورق گالوانیزه خودرو عرضه کرد و در نهایت ۳ هزار و ۱۰۰ تن از آن‌ها با متوسط قیمت کیلویی ۴۲ هزار و ۷۳۱ تومان معامله شد. ورق خودروی چهارمحال و بختیاری در ادامه هفته هزار و ۵۰۰ تن ورق گالوانیزه G نیز عرضه کرد تا در مجموع ۴۱ درصد از عرضه ورق‌های فولادی در بورس کالا طی هفته اول اسفندماه توسط این شرکت انجام شده‌ باشد.

این هفته در پنج معامله حجم تقاضا بیشتر از میزان عرضه بود. عرضه ۵۰۰ تنی ورق گرم B نورد لوله اهواز با تقاضای هزار و ۵۵۰ تنی، عرضه ۲ هزار تنی ورق گالوانیزه فولاد امیرکبیر کاشان با تقاضای ۵ هزار و ۳۰۰ تنی، عرضه هزار و ۵۰۰ تنی ورق گالوانیزه G از ورق خودرو چهارمحال و بختیاری با تقاضای ۳ هزار و ۶۰۰ تنی، عرضه هزار تنی ورق گالوانیزه G تاراز با تقاضای ۳ هزار و ۴۰۰ تنی و در نهایت عرضه ۳۰۰ تنی ورق سرد لوازم خانگی توسط فولاد غرب آسیا با تقاضای ۵۰۰ تنی پرتقاضاترین عرضه‌های هفته بودند. در این هفته تقاضا برای ورق گالوانیزه G به مراتب بالاتر از سایر ورق‌های فولادی بود. در نیمه کم تقاضای بورس کالا نیز در تعدادی از معاملات تنها ۱۰ درصد از حجم عرضه مورد معامله قرار گرفتند.

عرضه ۳ هزار تنی ورق گرم توسط فولاد خرم‌آباد با معامله ۳۰۰ تنی به پایان رسید. ابتدای هفته نیز صنایع هفت الماس ۲ هزار تن ورق سرد B عرضه کرد و در نهایت ۲۰۰ تن از آن‌ها معامله شد.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده