تاریخ: ۰۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۲
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۳۳۷۹۶
سرویس خبر : آهن و فولاد

برنامه اعتصاب اتحادیه فولاد بریتانیا در ارتباط با تعطیلی کارخانه‌های تاتا استیل

‌می‌متالز - اتحادیه فولاد بریتانیا در پی تصمیم شرکت تولید فولاد تاتا استیل (Tata steel)، برای تعطیلی کارخانه‌های کوره بلند خود در بندر تالبوت که سبب بیکاری ۲ هزار و ۸۰۰ نیروی می‌شود فرآیند رای‌گیری برای اعتصاب را آغاز کرد.

به گزارش می‌متالز به نقل از نشریه جهانی متال اکسپرت (Metal Expert)، اتحادیه فولاد بریتانیا اعلام کرده است که فرآیند رای‌گیری برای اعتصاب را آغاز کرده و این اعتصاب ممکن است تا پایان آوریل صورت بگیرد. این تصمیم پس از آن گرفته شد که شرکت تولید فولاد تاتا استیل (Tata steel)، خبر از تعطیلی کارخانه‌های کوره بلند خود در بندر تالبوت داد. درپی این تصمیم، ۲ هزار و ۸۰۰ نیرو از کار بیکار می‌شوند.

کارگران چند روز پس از اعلام این خبر، با تجمع در جلوی پارلمان صدای اعتراض خود را به گوش نمایندگان پارلمان رساندند و خواستار اقدام پارلمان برای جلوگیری از این تصمیم شدند. با وجود قول نمایندگان پارلمان برای اختصاص بودجه به این شرکت برای تسریع جایگزینی کوره‌های بلند این کارخانه با کوره‌های قوس الکتریکی، شرکت تاتا استیل هنوز برای تعطیلی کارخانه خود در بندر تالبوت مصمم است.

دبیرکل اتحادیه در همین خصوص اظهار کرد: برنامه تاتا استیل مبنی بر تعطیلی کارخانه واقع در بندر تالبوت، ضربه مستقیمی به اقتصاد ولز و کل بریتانیاست و اقدامات لازم برای مقابله با آن صورت خواهد گرفت.

کارخانه تاتا استیل تصمیم دارد در سال ۲۰۲۴ دو کارخانه کوره بلند خود را که هر کدام ظرفیت تولید ۲٫۵ میلیون تن در سال دارد، در بندر تالبوت تعطیل و آن‌ها را با یک کارخانه کوره قوس الکتریکی با ظرفیت تولید سالانه ۳ میلیون تن تا سال ۲۰۲۷ جایگزین کند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده