تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۱۵
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۳۳۳۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم مطرح کرد

پرداخت 327 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی قم

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در سال گذشته 327 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به 102 واحد صنعتی استان پرداخت شد.
پرداخت 327 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به واحدهای صنعتی قم

به گزارش می متالز به نقل خبرگزاری فارس از قم، محمود سیجانی در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سالن جلسات امام جواد(ع) استانداری با اشاره به شعار سال اظهار کرد: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید برای رونق تولید در استان تلاش کنند و در این راستا بسته پیشنهادی برای تحقق شعار سال در قم تدوین شده است.

وی ادامه داد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان قم در سال گذشته 50 جلسه اصلی برگزار کرد که این جلسات 837 مصوبه داشت، 72 درصد مصوبت این جلسات اجرایی شده و 22 درصد مصوبات در حال انجام است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در سال گذشته 327 میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید به 102 واحد صنعتی استان پرداخت شد و رتبه هفتم کشور را در این زمینه داریم، همچنین 19 واحد صنعتی را در استان دوباره احیا کردیم که احیای این واحد موجب ایجاد شغل برای 493 نفر شد.

سیجانی پرداخت تسهیلات طرح رونق تولید را موجب تثبیت اشتغال واحدهای تولیدی دانست و تصریح کرد: 789 میلیارد تومان حجم پرداخت تسهیلات رونق تولید و پرداخت تسهیلات مستقیم به بخش تولید قم است.

وی ادامه داد: همایشی برای معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری در استان قم در سال جاری برگزار می‌شود و به دنبال جذب سرمایه گذاری جدید به استان قم هستیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: تحریم‌ها موجب افزایش اقبال به مصرف کالاهای داخلی شده است و فرهنگ سازی و تبلیغ کالاهای تولید استان قم در استان ضرورت دارد.

سیجانی با اشاره به برنامه‌های اقتصادی استان قم خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت تولیدات واحدهای صنعتی قم، تشکیل کمیته نظارت بر طرح‌های عمرانی، تشکیل کمیته پایش واردات و صادرات، توسعه واحدهای صنعتی قم، تکمیل اکتشافات طلا، مس و آهن در استان، فعال سازی معادن راکد و پیگیری طرح استحصال مواد معدنی از دریاچه نمک در دستور کار مدیریت استان قم است.

عناوین برگزیده