تاریخ: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۹
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۳۴۳۵۰
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

سقوط قیمت قراضه آهن به کانال ۳۰۰ دلار

‌می‌متالز - ریزش شدید قیمت سنگ‌ آهن در بازار‌های جهانی با کاهش قیمت قراضه آهن همراه شد. قیمت قراضه وارداتی ترکیه به کمتر از ۴۰۰ رسید رسید، در آمریکا قیمت قراضه با شدت زیادی نزولی بود، در اروپا نیز قیمت‌ها کاهشی شد، ولی در برخی از کشور‌های آسیایی قیمت قراضه افزایش یافته‌است.

به گزارش می‌متالز، قیمت سنگ‌ آهن در سطح کمتر از ۱۲۰ دلار به ازای هر تن جا خوش‌کرد تا قیمت قراضه آهن وارداتی ترکیه به کانال کمتر از ۴۰۰ دلار سقوط کند. آخرین لیست قیمت مؤسسه پلتس نشان می‌دهد قیمت قراضه وارداتی ترکیه با کاهش بیش از ۱۰ دلاری در هر تن به ۳۹۵ دلار به ازای هر تن رسید.

سقوط قیمت قراضه آهن به کانال ۳۰۰ دلار

قیمت قراضه وارداتی ترکیه به عنوان بزرگترین واردکننده قراضه آهن جهان اهمیت زیادی در زنجیره فولاد دارد. دو هفته قبل واردکنندگان قراضه در ترکیه قیمت پیشنهادی خود را به ۳۹۵ دلار کاهش داده‌بودند و اکنون در جدیدترین گزارش‌ها قیمت پیشنهادی واردکنندگان به سطح ۳۸۷ دلار به ازای هر تن رسیده‌است. در روز‌های پایانی هفته گذشته قیمت انواع مختلف قراضه در ترکیه نزولی بود. آخرین قیمت انواع مختلف قراضه براساس گزارش فست‌مارکت به قرار جدول زیر است:

سقوط قیمت قراضه آهن به کانال ۳۰۰ دلار

فعالان بازار عقیده دارند کاهش قیمت قراضه کمتر از سنگ‌ آهن بود و احتمال افزایش روند نزولی قیمت‌ها در این بازار وجود دارد. در بعضی از بازار‌ها مانند شیکاگو قیمت قراضه با شدت بیشتری نسبت به ترکیه نزولی شد. لیست قیمت مؤسسه فست‌مارکت نشان می‌دهد قیمت قراضه در شیکاگو تا ۸ درصد کاهش یافته‌است.

سقوط قیمت قراضه آهن به کانال ۳۰۰ دلار

قیمت قراضه آهن در بازار‌های مختلف آمریکا نزولی بود و در بازار نیویورک نیز تا ۵ درصد کاهش پیدا کرد.

سقوط قیمت قراضه آهن به کانال ۳۰۰ دلار

شدت کاهش قیمت قراضه آهن در اروپا به مراتب کمتر از آمریکاست. براساس آخرین لیست قیمت قیمت انواع قراضه صادراتی اروپا کاهشی بود، ولی بیشترین کاهش قیمت ۲.۳۱ درصد است. قیمت قراضه صادراتی اروپا به قرار لیست زیر است:

سقوط قیمت قراضه آهن به کانال ۳۰۰ دلار

در مقابل قیمت ضایعات فولاد ضدزنگ اروپایی در بعضی از معاملات بیش از ۱ درصد افزایش پیدا کرد. در این بخش تقاضا نسبت به اوایل هفته افزایش یافته‌است. لیست قیمت ضایعات فولاد ضدزنگ اروپایی به قرار جدول زیر است:

سقوط قیمت قراضه آهن به کانال ۳۰۰ دلار

قیمت قراضه آهن در آسیا برخلاف اروپا و آمریکا یک دست ریزشی نبود بلکه در بعضی از کشور‌ها افزایش یافت و در بعضی از کشور‌ها کاهش یافته‌است. برای مثال قیمت قراضه در هند و ژاپن افزایش یافته‌است، ولی در بنگلادش و کره جنوبی کاهش پیدا کرد. گزارش فست‌مارکت از آخرین قیمت قراضه در کشور‌های آسیایی به قرار جدول زیر است:

سقوط قیمت قراضه آهن به کانال ۳۰۰ دلار

سه هفته قبل وقتی قیمت قراضه و سنگ‌ آهن نزولی نشد مای‌استیل در چند گزارش مدعی شد کشور‌های آسیایی تقاضا برای قراضه را کاهش داده‌اند، زیرا انتظار دارند قیمت قراضه نزولی شود و اکنون داده‌ها نشان می‌دهد فولادسازان آسیایی به خصوص در جنوب آسیا تقاضا برای قراضه را افزایش داده‌اند همین مسئله مانعی برای ریزش سنگین قیمت قراضه آهن در آسیا شده‌است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده