تاریخ: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۴۶
کد خبر: ۳۳۴۵۷۷
سرویس خبر : محیط زیست
با شعار رشد تولید؛ با رویکرد محیط زیست

بیست‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست آغاز به کار کرد

‌می‌متالز - بیست‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با شعار (رشد تولید؛ با رویکرد محیط زیست) سیزدهم اسفندماه با حضور سمیه رفیعی رییس فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی، شهریار افندی زاده مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، داریوش گل علی زاده رییس مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست کشور و جمعی از مسوولین در محل مصلی امام خمینی (ره) تهران افتتاح شد.

به گزارش می‌متالز، ذوب آهن اصفهان به عنوان اولین تولیدکننده فولاد در ایران، تنها تولیدکننده ریل در غرب آسیا و همچنین تولیدکننده تیرآهن بال پهن در ایران که این محصولات نماد سیر و سازه سبز در کشور محسوب می‌شوند در این نمایشگاه حضور فعال دارد.

نکته قابل توجه اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان علاوه بر تعریف و اجرای پروژه‌های متعدد زیست محیطی در راستای کاهش عوامل آلاینده زیست محیطی در حوزه‌های هوا، پساب، خاک و ...، فراتر از استاندارد‌های زیست محیطی فضای سبز مجتمع‌های صنعتی (معادل ۲۵ درصد مساحت سایت کارخانه)، با درک عمیق از رسالت‌های اجتماعی و با سرمایه‌گذاری کلان، بزرگترین جنگل دست کاشت کشور را به مساحت ۱۶ هزار و ۵۰۰ هکتار احداث نموده که بیش از ۱۴ هزار هکتار آن در راستای توسعه پایدار به صورت دیم است.

بر این اساس در مقایسه با کل مساحت سایت کارخانه، سطح فضای سبز این شرکت بیش از ۸۴ برابر استاندارد مربوطه است و هم اکنون هزینه سالانه حفظ و نگهداری این فضای سبز بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال می‌باشد. این فضای سبز وسیع علاوه بر تاثیر شگرف بر اکوسیستم منطقه، نقش موثری در جذب ذرات گرد و غبار و ترسیب دی اکسید کربن دارد.

گفتنی است مدیریت بهره‌وری انرژی و انرژی‌های تجدید پذیر، مدیریت و بازیافت زباله و پسماند، مدیریت شهری، نظارت و اجرای پروژه‌های زیست محیطی، پروژه‌های تحقیقاتی و خدمات حفاظت از محیط زیست، کنترل، اندازه‌گیری و فناوری‌های آزمایشگاهی، حمل و نقل عمومی و بهینه سازی مصرف سوخت، استاندارد‌های روز محیط زیست در حوزه‌های مختلف، اقدامات زیست محیطی صنایع، حفظ منابع طبیعی، ساختمان سازی سبز و مدیریت آب و فاضلاب و سایر زمینه‌های فنی، مهندسی و فناورانه از مهمترین زمینه‌های حضور فعالان و علاقه‌مندان در بیست‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست است.

شایان ذکر است این گردهمایی دوستداران محیط زیست تا شانزدهم اسفندماه از ساعت ۹ تا ۱۸ پذیرای علاقمندان خواهد بود.

بیست‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست آغاز به کار کرد

بیست‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست آغاز به کار کرد

بیست‌و‌یکمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست آغاز به کار کرد

منبع: ذوب آهن اصفهان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده