تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۳
بازدید: ۷۱
کد خبر: ۳۳۴۵۸۵

پیشرفت ۹۷ درصدی خط آهن رشت - کاسپین

‌می‌متالز - معاون وزیر راه امروز در حوالی منطقه آزاد انزلی از تلاش برای افتتاح ۲ طرح زیربنایی گیلان تا قبل از پایان سال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور امروز (دوشنبه ۱۴ اسفند‌ماه) از طرح‌های خط آهن رشت - کاسپین و ۸ کیلومتر آزادراه باقیمانده حد فاصل رودبار به منجیل در محور قزوین - رشت بازدید کرد.

او در حاشیه این بازدید‌ها گفت: تمامی تلاش دست‌اندرکاران، اتمام هرچه سریعتر این طرح‌ها است تا زمینه افتتاح آن با حضور رئیس جمهور فراهم شود.

معاون وزیر راه افزود: راه آهن رشت کاسپین، خطی ۳۷ کیلومتری و حلقه تکمیلی کریدور شمال جنوب از طریق دریا، طرحی که عملیات اجرایی آن از سال ۱۳۹۸ آغاز شده و افتتاح آن به اولویتی مهم برای دولت سیزدهم درآمده است.

خادمی در حاشیه بازدید از این طرح در حوالی منطقه آزاد انزلی تصریح کرد: طرح احداث خط آهن رشت - کاسپین اکنون ۹۷ درصد پیشرفت کار دارد و برای اجرای آن ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است، اما ارزش اسمی این طرح امروز بیش از ۵ هزار میلیارد تومان بوده است.

او همچنین از مراحل پایانی ۸ کیلومتر باقیمانده آزادراه رشت - قزوین حدفاصل رودبار به منجیل بازدید کرد و آن را طرح مهم ملی دانست و گفت: برای این ۸ کیلومتر از آزادراه باقیمانده در حدفاصل رودبار تا منجیل هم، ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هزینه شده و ارزش روز این طرح اکنون بیش از ۶ هزار میلیارد تومان است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنا‌های کشور افزود: این طرح از لحاظ حجم کار، نوع مهندسی و هزینه‌ای که برای آن شده از طرح‌های بزرگ و اساسی کشور است که با فن آوری کاملا بومی انجام می‌شود.

افتتاح خط آهن رشت - کاسپین مستلزم اعلام نظر دفتر ریاست جمهوری است

موسی فکور، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان هم در این بازدید با تشریح برنامه ریزی دولت در خصوص نحوه افتتاح این ۲ طرح گفت: در حال حاضر طرح ۸ کیلومتر باقیمانده از آزادراه حدفاصل رودبار تا منجیل برای افتتاح پیش از آغاز سال جدید نهایی شده و بهره‌برداری از خط آهن رشت - کاسپین هم مستلزم اعلام نظر دفتر ریاست‌جمهوری است.

او افزود: بهره‌برداری از این ۲ طرح مهم بنا به اقتضائات و اهمیت شان، دیر یا زود منشاء تحولات سازنده‌ای برای زیرساخت‌های گیلان و تبلور ظرفیت‌های نهفته در حوزه حمل‌ونقل و اقتصاد دریامحور خواهند بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده