تاریخ: ۱۴ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۵
بازدید: ۳۰
کد خبر: ۳۳۴۶۵۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

افزایش ۲۴۰ درصدی اشتغال‌زایی در صنایع استان آذربایجان‌غربی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد که در سال‌جاری، ۱۷۵ واحد تولیدی صنعتی با اخذ پروانه بهره‌برداری وارد چرخه تولید شدند که تأثیر بسزایی در افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان داشته‌اند.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی، گفت: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه ۱۷۵ واحد تولیدی صنعتی با اخذ پروانه بهره‌برداری وارد چرخه تولید شدند که تأثیر بسزایی در افزایش اشتغال و کاهش نرخ بیکاری استان داشته‌اند.

وی افزود: با راه‌اندازی و بهره برداری از ۱۷۵ واحد صنعتی در استان زمینه اشتغال مستقیم برای ۹ هزار و ۸۷۲ نفر فراهم شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته ۲۴۰ درصد افزایش اشتغال در این حوزه را شاهد بودیم.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اضافه کرد: برای بهره‌برداری از این واحد‌ها طی ۱۱ ماهه نخست امسال، بیش از ۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری از سوی بخش خصوصی انجام شده که در این زمینه نیز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته با ۹۵ درصد رشد روبرو بودیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تا پایان بهمن‌ماه یک هزار و ۶۷ فقره جواز تأسیس برای واحد‌های تولیدی صنعتی جدید در استان صادر شده است که پیش‌بینی می‌شود برای راه‌اندازی و بهره‌برداری از این واحد‌ها بیش از ۴۰۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری انجام خواهد شد.

سرتیپی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این واحد‌ها پیش‌بینی می‌شود زمینه اشتغال مستقیم برای ۲۶ هزار و ۷۰۱ نفر در این واحد‌ها فراهم شود، در مورد روند صدور مجوز‌های صنعتی گفت: در راستای تسهیل سرمایه‌گذاری در حوزه صنعت، تمامی فرآیند‌های صدور مجوز‌های صنعتی از طریق سامانه بهین یاب و درگاه یکپارچه خدمات وزارت صمت انجام می‌گیرد با حذف فرآیند‌های اضافی و زاید مجوز‌های مرتبط در کمترین زمان ممکن صادر می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده