تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۳۴۹۴۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
نمای هفته

استارت غول‌ها زده شد

‌می‌متالز - هفته گذشته روند صعودی بازار کریپتوکارنسی ادامه یافت و قیمت رمزارز‌های بزرگ با افزایش مواجه شد. در این هفته، پادشاه رمزارز‌ها دوباره رکوردزنی کرد و امید به آینده کریپتو‌ها را تقویت کرد.

به گزارش می‌متالز، هفته گذشته بازار کریپتوکارنسی شاهد افزایش قیمت بسیاری از رمزارز‌ها بود، به طوری که از میان ۱۰۰ رمزارز اصلی بر اساس ارزش بازار، قیمت ۸۰ کریپتو با افزایش روبه‌رو شد.

در هفته منتهی به ۱۶ اسفندماه، ۸۰ رمزارز افزایش قیمت بین ۰.۱ درصد تا ۲۷۰ درصد را تجربه کردند. برنده بزرگ هفته گذشته، رمزارز Shiba Inu بود. این کریپتوکارنسی که به رتبه ۱۰ صعود کرده، بیش از ۲۶۰ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. ارزش بازار این رمزارز ۰.۰۰۰۰۳ دلاری بیش از ۲۲.۹ میلیارد دلار است و در یک ماه گذشته بیش از ۳۲۶ درصد و در یک سال گذشته هم ۲۴۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

در هفته‌ای که گذشت، رمزارز‌های بزرگ جهان نیز روند قیمتی مثبت را تجربه کردند. بیت‌کوین هم رشد کرد و با عبور از قیمت ۶۷ هزار دلار، در مجموع با رشد بیش از ۱۸ درصدی قیمت مواجه شد. پادشاه رمزارز‌ها در بازه زمانی یک‌ماهه نیز ۵۸.۱ درصد رشد را شاهد بود. همچنین در بازه یک‌ساله ۲۰۲ درصد افزایش قیمت را نشان می‌دهد. در حال حاضر قیمت بیت‌کوین بالاتر از ۶۷ هزار دلار است و برخی پیش‌بینی می‌کنند که با توجه به شرایط بازار، احتمال جهش قیمت آن وجود دارد.

بر پایه گزارش Cryptobubbles، رمزارز Pepe دومین برنده بزرگ بود و ۲۱۵ درصد رشد قیمت را تجربه کرد. قیمت این رمزارز دارای ارزش بازار ۲.۸۷ میلیارد دلاری، معادل ۰.۰۰۰۰۰۶ دلار است. این رمزارز در بازه یک ماهه نیز ۶۴۶ درصد رشد قیمت را ثبت کرده است. همچنین قیمت رمزارز Floki بیش از ۱۷۱ درصد افزایش یافت و رتبه سوم رشد هفتگی را به خود اختصاص داد. رمزارز Dogwifhat نیز با حدود ۱۳۳ درصد افزایش قیمت در رتبه چهارم جای گرفت. ارز‌های دیجیتال Bonk، eCash، Dogecoin، Arweave، Terra Classic و BitTorrent نیز در میان برندگان هفته جای داشتند.

در سوی دیگر بازار، رمزارز Flare با بیش از ۱۹ درصد افت، در صدر منفی‌های این هفته بازار کریپتو بود. ارزش بازار این رمزارز بیش از ۱.۴۵ میلیارد دلار و قیمت آن ۰.۴۱ دلار است. پس از آن، Sei بیش از ۱۵ درصد افت قیمت را تجربه کرد. ارزش بازار این رمزارز به سطح ۱.۹۴ میلیارد دلار سقوط کرده و قیمت آن ۰.۷۶ دلار ثبت شده است. در همین حال، قیمت رمزارز‌های Bitget Token و Stacks نیز به ترتیب بیش از ۱۱ درصد و ۱۰ درصد کاهش پیدا کرد. همچنین رمزارز‌های Celestia و Sui نیز از کریپتو‌هایی بودند که افت قیمت کم‌تر از یک درصد را ثبت کردند.

در هفته‌ای که گذشت، ارزش بازار کریپتو‌ها با رشد مواجه شد. در حال حاضر ارزش بازار کریپتو‌ها معادل ۲ هزار و ۵۳۰ میلیارد دلار است. همچنین ارزش معاملات روزانه بیش از ۲۰۳ میلیارد دلار ثبت شد. بر اساس اعلام سایت Coinmarketcap، تاکنون بیش از ۲ میلیون رمزارز به بازار عرضه شده است هرچند تعداد زیادی از آن‌ها هرگز فرصت خودنمایی پیدا نکرده‌اند. در سراسر جهان ۷۲۱ صرافی به کار خرید و فروش رمزارز‌ها مشغول هستند که این رقم نسبت به هفته گذشته افزایش قابل توجهی نشان می‌دهد.

در جدول، عملکرد ۱۵ رمزارز برتر بازار کریپتوکارنسی در هفته گذشته را مشاهده می‌کنید.

استارت غول‌ها زده شد

منبع: صدای بورس

عناوین برگزیده