تاریخ: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۶
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۳۴۹۵۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد

سهم ۳ درصدی معادن در اقتصاد کشور

‌می‌متالز - عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: توانمندی‌های علمی در ایجاد زیرساخت‌های مناسب در راستای تحقق رشد اقتصادی معدن موثر است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا بهرامن روز چهارشنبه ۱۶ اسفندماه در هشتمین همایش ملی تعامل صنعت و دانشگاه در زنجان با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه، رشد ١٣ درصدی برای بخش معدن دیده شده و در این راستا نیاز است زیرساخت‌های توسعه‌ای تامین شود، اظهار کرد: اثرگذاری معادن در اقتصاد می‌تواند بالا باشد به‌طوری‌که سهم معدن در اقتصاد کشور ۳ درصد است.

وی با یادآوری اینکه فراهم کردن زیرساخت‌ها از جمله بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی در اقتصاد معدن حائز اهمیت است، افزود: معادن منابع ملی کشور و ثروت خدادادی هستند و باید با برنامه از این منابع بهره‌برداری کنیم و صیانت واقعی از این ثروت الهی داشته باشیم.

بهرامن با اشاره به ضرورت آموزش مدیران و فعالان اقتصادی و ارتباط دائمی صنعت و دانشگاه، ادامه داد: رشد ۸ درصدی اقتصاد در گرو دانش و آموزش است.

وی با تاکید بر اینکه آینده‌نگری و آینده‌پژوهی، یادآور شد: اگر نتوانیم خودمان را با شرایط روز از جمله توسعه هوش مصنوعی تطبیق دهیم، عقب می‌مانیم. صنعت و دانشگاه بایستی در کنار هم قرار گیرند و با هم حرکت کنند.

بهرامن ابراز امیدواری کرد که اهمیت تعامل صنعت و دانشگاه در دنیای امروز، با توجه به روند پیشرفت علم و تکنولوژی خود را بیش از گذشته نشان خواهد داد.

این مسوول با بیان این که امروز کشور نیازمند توسعه اقتصادی است، خاطرنشان کرد: باید دست به دست هم دهیم و حرکت را در این مسیر تسریع بخشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده