تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۳۵۱۶۲
سرویس خبر : انرژی

قرارداد‌های طرح فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی امضا می‌شود

‌می‌متالز - قرارداد‌های مربوط به طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی به عنوان یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت نفت فردا امضا می‌شود.

به گزارش می‌متالز، طرح فشارافزایی میدان مشترک گازی پارس جنوبی به علت تأثیر قابل توجه بر تأمین گاز و میعانات گازی مورد نیاز کشور، در حال حاضر یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران است. با توجه به اهمیت و فوریت اجرای این طرح، استفاده حداکثری از توان تخصصی، مدیریتی و زیرساختی کشور در دستور کار شرکت ملی نفت ایران قرار گرفت.

با توجه به تجارب موفق متخصصان ایرانی در اجرای فاز‌های مختلف میدان مشترک گازی پارس جنوبی، مقرر شد چهار پیمانکار فعال در توسعه میادین نفت و گاز کشور شامل شرکت‌های پتروپارس، اویک، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و مپنا اجرای این طرح را عهده‌دار شوند، به گونه‌ای که کل طرح به چهار بخش تقسیم شده و هر بخش توسط یکی از این پیمانکاران اصلی اجرا می‌شود.

مهندسی مفهومی طرح فشارافزایی میدان گازی مشترک پارس جنوبی انجام شده و هم اکنون شرکت مشاور در حال تکمیل فاز مهندسی پایه مقدماتی و پیشرفته این طرح است. براساس طراحی و مطالعات مهندسی انجام شده، این طرح در قالب احداث سکو‌های فشارافزایی در خلیج فارس به انجام خواهد رسید.

با اجرای طرح مذکور با سرمایه گذاری ۲۰ میلیارد دلاری، میزان افزایش برداشت گاز و میعانات گازی به ترتیب به میزان ۹۰ تریلیون فوت مکعب (TCF) و ۲ میلیارد بشکه خواهد شد که در نتیجه حدود ۹۰۰ میلیارد دلار برای کشور درآمد به همراه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده