تاریخ: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۸
بازدید: ۸۷
کد خبر: ۳۳۵۲۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
در گفتگو با دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن صورت گرفت؛

عرضه قطره‌چکانی برای مدیریت قیمت‌گذاری فولاد/ آشفتگی بازار مسکن در تلاطم‌های اقتصادی کشور

‌می‌متالز - دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن گفت: واقع عرضه قطره چکانی یکی از عوامل مهم در نرخ‌گذاری نهاده‌های اصلی تولید مانند فولاد و سیمان است که به نظر می‌رسد این موضوع کاملا مدیریت شده صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، فرشید پورحاجت در خصوص وضعیت بازار مسکن در روز‌های اخیر بیان کرد: در حال حاضر، شرایط بازار مسکن بسیار سخت و پیچیده شده و از طرفی، سطح دسترسی مردم به خرید مسکن در کلان شهر‌ها به یک آرزو تبدیل شده است. بر همین اساس، می‌توان گفت هیچ چشم اندازی برای آینده این حوزه متصور نیستیم؛ چرا که بازار مسکن و حوزه اقتصاد وابستگی کلی دارند و تا زمانی که اقتصاد کشور دچار شرایط نابسامانی باشد، این روند همچنان ادامه خواهد داشت.

وی در ادامه با اشاره به خرید ۹۰ هزار تن فولاد برای پیشروی پروژه نهضت ملی مسکن، افزود: در چند روز گذشته فولاد در بازار حدود ۶ تا ۷ هزار تومان در هر کیلوگرم افزایش داشت که البته دلیل آن خرید ۹۰ هزار تن پروژه نهضت ملی نبود. همچنین طی هفته گذشته، شاهد افزایش نهاده‌های تولید و به ویژه فولاد بودیم و ناگفته نماند که خرید این میزان فولاد، نمی‌تواند تأثیر آنچنانی در بخش مسکن داشته باشد.

دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان مسکن اضافه کرد: در هر صورت، بخشی از تکالیف دولت، مداخله در حوزه مسکن حمایتی است و شاید بتوانند مسکن‌های حمایتی را به هر نحوی پوشش دهد؛ اما موضوع اصلی این است که حدود ۹۷ درصد تولید، توسط بخش خصوصی کشور انجام می‌شود که این بخش، مواد مورد نیاز خود را از بنگاه‌های اقتصادی مختلف مانند بنگاه‌های تولیدی فولاد تهیه می‌کند.

پورحاجت در پایان با تأکید بر اینکه در اقتصاد کشور عرضه و تقاضا نقش موثری دارند، خاطرنشان کرد: بر همین اساس، زمانی که عرضه محصولات در بازار به صورت قطره چکانی انجام می‌شود، قطعا بخش تقاضا و خریداران کالا، دچار مشکل خواهند شد. در واقع عرضه قطره چکانی یکی از عوامل مهم در نرخ‌گذاری نهاده‌های اصلی تولید مانند فولاد و سیمان است که به نظر می‌رسد این موضوع کاملا مدیریت شده صورت می‌گیرد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده