تاریخ: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۳۵۳۸۱
سرویس خبر : قراضه و بازیافت

قیمت قراضه فولاد ترکیه به کف رسید

‌می‌متالز - با توجه به کاهش تقاضا در آمریکا و انتخابات ترکیه و ماه رمضان قیمت قراضه فولاد ترکیه به کمترین قیمت خود رسید.

به گزارش می‌متالز به نقل از نشریه جهانی فست مارکت (Fastmarkets)، بازار قراضه فولاد ترکیه پس از یک هفته کاهش متوالی قیمت‌ها جمعه ۸ مارس به کف رسید. دو هفته است که قیمت‌ها به دلیل تقاضای کم و ضعیف شدن بازار داخلی آمریکا در مدار سقوط قرار دارد. با این حال، تا پنج‌شنبه ۷ مارس، کارخانه‌های ترکیه بصورت فعال درحال ثبت پیشنهاد بودند که با هدف پرکردن انبار بود چراکه سفارشات ثبت شده‌ی میلگرد، تامین قراضه را تضمین کرده است. بنابر نظر یک منبع آگاه، پیش‌بینی می‌شود با فعال شدن بازار، قیمت‌های قراضه بازگشت دوباره به سطح پیشین داشته باشند. با این حال باتوجه به فرا رسیدن ماه رمضان و همچنین انتخابات ترکیه درانت‌های ماه مارس، تقاضای داخلی افزایش قابل توجهی نخواهد داشت. هر افت قیمتی بیشتر در ترکیه ممکن است جلوی افزایش قیمت محصولات فولادی را بگیرد و سیر نزولی قیمت‌ها از سر گرفته شود.

دو معامله این هفته گزارش شد که در تاریخ ۱ مارس ثبت شدند. یک کارخانه فولاد در اسکندرون یک محموله با حجم نامشخص از آمریکا خریداری کرد. HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰) آن با قیمت ۳۸۵ دلار در هر تن CFR، خرده‌قراضه با قیمت ۴۰۵ دلار در هر تن CFR و بونس با قیمت ۴۰۵ دلار در هر تن CFR فروخته شد.

یک کارخانه در منطقه ازمیر نیز یک محموله با حجم نامشخص از اروپا خریداری کرد. HMS ۱&۲ (۸۰:۲۰) آن با قیمت ۳۸۱ دلار در هر تن CFR؛ خرده‌قراضه با قیمت ۴۰۱ دلار در هر تن CFR؛ و بونس نیز با قیمت ۴۰۱ دلار در هر تن CFR فروخته شد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده