تاریخ: ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۰۶
بازدید: ۵۵
کد خبر: ۳۳۵۵۰۴
سرویس خبر : انرژی
پتروشیمی جم در بهمن‌ماه محقق ساخت؛

"جم" راوی رشد‌های متداوم

‌می‌متالز - "جم" در یازدهمین ماه سال جاری با رشد ۱۵ درصدی درآمدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است، هر چند این میزان در مقایسه با دی‌ماه سال جاری به میزان ۰.۹ درصد کاهش داشته است.

به گزارش می‌متالز، شرکت پتروشیمی جم با سرمایه ثبت شده یک هزار و ۸۰۰ میلیارد توانی و ارزش بازار ۹۱ هزار میلیارد تومانی، از تحقق درآمد ۲ هزار و ۴۴۳ میلیارد تومانی خود در بهمن‌ماه خبر داد.


"جم" در یازدهمین ماه سال جاری با رشد ۱۵ درصدی درآمدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است، هرچند این میزان در مقایسه با دی‌ماه سال جاری به میزان ۰.۹ درصد کاهش داشته است.

شایان‌ذکر است درآمد تجمیعی این شرکت در دوره یا شده برابر ۳۷ هزار و ۸۵۳ میلیارد تومان بوده است در مقایسه با یازده ماهه سال گذشته، رشد ۵ درصدی را به ثمر رسانده است.


درآمد یاد شده حاصل از فروش محصولات پتروشیمی جم در بازار داخلی و خارجی بوده که دراین‌بین سهم فروش در بازار داخلی با تصاحب ۸۷ درصدی از کیک درآمدی این شرکت، اصلی‌ترین بازار فروش محصولات "جم" بشمار می‌رود. 

با این‌ وجود فروش محصولات "جم" در بازار خارجی از وضعیت نسبتاً مطلوبی برخوردار بوده و این شرکت توانسته با صادرات محصولات خود به میزان ۵۸۸ میلیارد تومان؛ درآمد کسب نمایید.


سبد محصولاتی پتروشیمی جم که یکی از بزرگ‌ترین واحد‌های تولید الفین در جهان محسوب می‌شود؛ متشکل از محصولات متفاوتی همچون «اتیلن، پلی‌اتیلن سبک‌وسنگین» است که دراین‌بین «اتیلن» با سهم ۲۹ درصدی از فروش ماهانه این شرکت بیش از یک هزار و ۳۰۵ میلیارد تومان برای آن درآمدزایی داشته است.


در جایگاه دوم پلی‌اتیلن سنگین و سبک قرار گرفته است که به ترتیب ۱۸ و ۱۷ درصد از سبد محصولات "جم" را به خود اختصاص داده اند و بدین ترتیب ۶۴ درصد از درآمد ماهانه این شرکت را سه محصول نام برده شده تشکیل داده اند. 

«پلی‌اتیلن سبک» پرفروش‌ترین محصول صادراتی پتروشیمی جم بشمار می‌رود که درآمد حاصل از فروش ۷ هزار و ۶۰۷ تنی از آن، بیش از ۲۷۶ میلیارد تومان کسب درآمد کرده است.

منبع: بورس نیوز

عناوین برگزیده