تاریخ: ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۶
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۳۵۸۷۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

هفته چهارم اسفند، کم تقاضا برای ورق‌های فولادی

‌می‌متالز - هفته چهارم اسفندماه ۲۱ هزار و ۶۰۰ تن ورق فولادی در بورس کالا عرضه شد، حدود ۶۰ درصد از این عرضه‌ها توسط دو شرکت فولاد غرب آسیا و صنایع هفت الماس انجام شد. در هفته گذشته عرضه ورق‌های فولادی نسبت به هفته‌های قبل کاهش یافت البته در بخش تقاضا نیز هفته خلوتی بود و تنها ۴۶ درصد از عرضه‌ها مورد معامله قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، عرضه محصولات فولادی در بورس کالا طی هفته چهارم اسفندماه نسبت به سه هفته قبلی کمتر بود. در بازار ورق‌های فولادی نیز تنها ۲۱ هزار و ۶۰۰ تن ورق فولادی عرضه شد که در مقایسه با چند هفته گذشته کاهش چشم‌گیری پیدا کرد. در بخش تقاضا هم این هفته روز‌های خلوتی داشت، برای ۲۱ هزار و ۶۰۰ تن ورق فولادی عرضه شده تنها ۱۴ هزار و ۳۰۰ تن تقاضا وجود داشت و در انتها کمتر از ۴۶ درصد از عرضه‌ها برابر با ۹ هزار و ۹۰۰ تن از ورق‌های فولادی مورد معامله قرار گرفتند. ریز معاملات این هفته به قرار جدول زیر است:

هفته چهارم اسفند، کم تقاضا برای ورق‌های فولادی

عرضه‌های محدود ورق‌های فولادی در آخرین هفته سال با تقاضای جزئی خریداران مواجه شد. برای مثال صنایع هفت الماس ۲ هزار تن ورق گالوانیزه G در بورس کالا عرضه کرد و و تنها ۵۰ تن از آنها مورد معامله قرار گرفت. بزرگترین عرضه‌کننده در معاملات این هفته فولاد غرب آسیا بود. این فولادساز ۷ هزار تن ورق سرد B عرضه کرد این مقدار حدود یک سوم از کل عرضه‌های این هفته بود.

هفته چهارم اسفند، کم تقاضا برای ورق‌های فولادی

فولاد غرب آسیا و صنایع هفت الماس در مجموع ۶۰ درصد از عرضه ورق‌های فولادی در هفته جاری را انجام دادند. پس از آنها فولاد امیرکبیر کاشان با سهم ۹ درصدی در رتبه سوم قرار می‌گیرد. بیشتر تقاضا برای ورق‌فولادی طی معاملات این هفته نیز مربوط به فولاد امیرکبیر کاشان بود.

هفته چهارم اسفند، کم تقاضا برای ورق‌های فولادی

فولاد امیرکبیر کاشان ۲ هزار تن ورق گالوانیزه G عرضه کرد و برای این مقدار ۲ هزار و ۶۰۰ تن تقاضا وجود داشت. ۱۸ درصد از کل تقاضای این هفته برای ورق‌های فولادی مربوط به عرضه این شرکت بود. به جز این شرکت تقاضا برای ورق‌های فولاد تاراز چهارمحال، ورق خودروی چهارمحال و بختیاری و فولاد اکسین خوزستان نیز بیشتر از مقدار عرضه بود و به طور تقریبی تمام میزان عرضه آنها مورد معامله قرار گرفت. در نهایت ورق‌های فولادی فولاد غرب آسیا با سهم ۳۵ درصدی بیشترین معاملات این هفته را بدست آوردند.

هفته چهارم اسفند، کم تقاضا برای ورق‌های فولادی

این هفته ۳ هزار و ۵۰۰ تن از ورق‌های گرم فولاد غرب آسیا مورد معامله قرار گرفت. با این حال فولاد غرب آسیا موفق به فروش تمام ورق‌های عرضه شده در بورس کالا نشد. فولاد امیرکبیر کاشان با سهم ۲۰ درصدی در رتبه دوم قرار می‌گیرد. تمام ورق‌های عرضه شده توسط فولاد امیرکبیر کاشان در هفته چهارم اسفندماه به فروش رسید. این هفته تنها چهار شرکت فولاد تاراز، فولاد امیرکبیر کاشان، ورق خودروی چهارمحال و بختیاری و فولاد اکسین خوزستان موفق شدند تمام میزان عرضه خود را به فروش برسانند.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده