تاریخ: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۱
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۳۵۹۴۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

ارزآوری دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار‌ی صادرات کلینکر اردستان

‌می‌متالز - صادرات ۱۰۰ هزار تن کلینکر معادل ۱۰ درصد تولید کارخانه سیمان اردستان به خارج از کشور دو میلیون و ۶۰۰ هزار دلار ارزآوری به همراه داشته است.

به گزارش می‌متالز، مدیرعامل کارخانه سیمان اردستان، هزینه بالای حمل‌ونقل را از موانع صادرات اعلام کرد و افزود: با اصلاح سیستم غبارگیر این کارخانه با ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه در برنامه‌ای دو ساله زمینه صرفه‌جویی روزانه ۶۰ درصدی در مصرف آب حاصل می‌شود.

احمدرضا عمرانی‌فرد با اشاره به کمک بانک مرکزی و تخصیص ارز لازم برای خرید تجهیزات احداث نیروگاه خورشیدی گفت: با اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان مرحله نخست نیروگاه خورشیدی ۵ مگاواتی در تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

عمرانی‌فرد با بیان اینکه با توجه به کمبود آب در حدود ۲۵ هکتار فضای سبز در این واحد صنعتی ایجاد شده است، افزود: در حال حاضر ۳۳۰ نفر در ۴ شیفت به صورت مستقیم در این واحد تولیدی مشغول به کار هستند.

سیمان به طور کلی به دو روش تولید می‌شود؛ در روش تر، کلینکر که ماده اولیه تولید سیمان است با آب مخلوط شده و آسیاب می‌شود، اما در روش خشک، مواد اولیه سیمان به صورت خشک با هم ترکیب و آسیاب می‌شوند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

عناوین برگزیده