تاریخ: ۰۳ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۱۵۶۵
کد خبر: ۳۳۶۱۱۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۱/۰۳

‌می‌متالز - قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۴۹ درصد کاهش به ۲۱۷۰ دلار و ۵۸ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، قیمت طلا در اولین ساعات تجارت در آسیا در روز جمعه کاهش یافته و از اوج قیمتی که در این هفته به آن رسیده بود پایین آمده است. افزایش ارزش دلار به دنبال کاهش غیر منتظره نرخ بهره بانک مرکزی سوئیس بازار فلزات را تحت تاثیر قرار داده است.

قیمت طلا پس از اطلاعیه فدرال رزرو آمریکا مبنی بر سه بار کاهش نرخ بهره در ۲۰۲۴ به بیش از ۲۲۰۰ دلار در هر انس رسید. اما بالا رفتن ارزش دلار به دنبال تصمیمات بانک‌های مرکزی بزرگ دنیا اجازه نداد این سطح از قیمت طلا پایدار بماند.

قیمت هر انس طلا امروز با ۰.۴۹ درصد کاهش به ۲۱۷۰ دلار و ۵۸ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورکم با یک کاهش ۰.۵۳ درصدی به ۲۱۹۴ دلار و ۸۰ سنت رسیده است.

شاخص دلار به بالاترین رقم طی سه هفته گذشته رسیده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارز‌های دنیا گرانتر کرده است.

کاهش شگفت آور نرخ بهره بانک مرکزی سوئیس به علاوه نشانه‌هایی از تصمیمات مشابه توسط بانک مرکزی انگلیس ارزش دلار را بالا برده است.
از آنجایی که سرمایه‌گذاری در فلزات گرانبها از جمله طلا هیچ سود مستقیمی ندارد، تغییرات نرخ بهره و ارزش دلار بر آن تاثیر می‌گذارد.

انتظار می‌رود ارزش بالای دلار مانع هرگونه افزایش قیمت طلا حداقل تا زمان آغاز روند کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی شود. هنوز هم این احتمال وجود دارد که بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را ۲۵ واحد در ماه ژوئن پایین بیاورد.

پایین آمدن نرخ بهره درنهایت به نفع طلا خواهد بود. تاجران پیش ینی می‌کنند قیمت طلا در پایان سال جاری میلادی به ۲۳۰۰ دلار در هر اونس برسد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۱.۴۱ درصد کاهش به ۲۴ دلار و ۶۶ سنت رسید و پلاتین با یک کاهش ۰.۵۸ درصدی ۹۰۲ دلار و ۹۵ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده