تاریخ: ۰۷ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۳۶۳۰۵
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

۳۲ هزار واحد مسکن مهر هنوز تکمیل نشده است

‌می‌متالز - سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید گفت: ۳۲ هزار واحد از مسکن مهر باقی‌مانده کشور مربوط به شهر‌های جدید است که عمده این مسکن‌ها یعنی ۱۳۸۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است.

به گزارش می‌متالز، «سعید غفوری» سرپرست شرکت عمران شهر‌های جدید اظهار کرد: در شرکت عمران شهر‌های جدید و کلیه شهر‌های جدید تابعه، مطابق با دستور وزیر راه و شهرسازی و رئیس‌جمهوری باید مساکن مهر باقی‌‎‌مانده به ویژه پروژه‌هایی که در گذشته مشکل معارض نداشتند را تا قبل از پایان سال ۱۴۰۳، به اتمام برسانیم.

وی افزود: حدود ۳۲ هزار واحد از مسکن مهر باقی‌مانده کشور مربوط به شهر‌های جدید است که عمده این مسکن‌ها یعنی ۱۳۸۰۰ واحد مربوط به شهر جدید پردیس است که علت آن هم شرایط خاص توپوگرافی و زمان کلید خوردن پروژه است. ما همت را بر این گذاشتیم پروژه‌ها را در سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانیم.

رئیس هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید در ادامه خاطر نشان کرد: بعضی از پیمانکاران به ویژه در فاز‌های ۸ و ۱۱ از همین روز‌های ابتدایی پای کار هستند، اما برخی کم‌کار هستند که با توجه به تذکرات قبلی، همچنان فعال نشدند. ما اخطار‌های لازم را صادر کردیم و هفته آینده مجدداً از این پروژه‌ها بازدید خواهیم کرد. همین‌طور در سایر شهر‌ها بازدیدهایمان ادامه خواهد یافت.

غفوری افزود: در پردیس شاهد شتاب کارها هستیم و در آستانه اتمام پروژه‌ها قرار داریم و به همین دلیل در ابتدای سال از تیم اجرایی شرکت عمران پردیس انتظار داریم پروژه‌های باقی‌مانده به ویژه آن دسته از پروژه‌هایی که معارض نداشتند را تا پایان سال ۱۴۰۳ به اتمام برسانند و دستگاه‌های خدمات‌رسان نیز باید همت کنند و به ویژه دستگاه‌های مرتبط با وزارت نیرو و وزارت نفت، پابه‌پای افتتاح‌ها و تحویل واحد‌ها باشند تا ما بتوانیم این پروژه ملی و پروژه‌ای که برای مردم است را تحویل دهیم.

غفوری در خصوص تأمین مالی پروژه نیز گفت: از نظر تأمین منابع مالی، با همتی که وزیر راه و شهرسازی در این موضوع داشتند و منابع خوبی که از صندوق ملی مسکن در اختیار شرکت عمران شهر‌های جدید قرار گرفته، ما تقریباً مشکل خاصی را در بخش مالی نخواهیم داشت. بر این امر واقف هستیم که از آورده متقاضی و تسهیلات بانکی به ویژه در پردیس هیچ منابعی نداریم چرا که به اتمام رسیده و مطابق همین موضوع، ما منابع مالی مورد نیاز را از صندوق ملی مسکن تأمین خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده