تاریخ: ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۰۱:۰۸
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۳۶۳۸۵
سرویس خبر : انرژی

بهره‌برداری از دو واحد نیروگاه حرارتی جدید در نوروز ۱۴۰۳/ ظرفیت نیروگاهی کشور ۴۹۰ مگاوات افزایش یافت

‌می‌متالز - سومین واحد گازی نیروگاه گهران به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات و دومین واحد گازی نیروگاه فولاد مبارکه به ظرفیت ۳۰۷ مگاوات در نخستین روز‌های سال جدید به شبکه سراسری برق کشور متصل شد.

به گزارش می‌متالز، پروژه بلوک دوم نیروگاه سیکل‌ترکیبی گهران سیرجان دارای دو واحد گازی ۱۸۳ مگاواتی و یک واحد بخار ۱۸۰ مگاواتی بوده که تکنولوژی و غالب تجهیزات به خصوص تجهیزات اصلی این پروژه بومی و ساخت داخل است.

این طرح در پایان دوره ساخت خود حدود ۵۰ نفر اشتغال‌زایی مستقیم به همراه خواهد داشت و به عنوان پروژه زیرساخت تامین برق صنایع منطقه گل‌گهر نقش بسزایی ایفا خواهد کرد. همچنین این طرح به طور غیرمستقیم نیز اشتغال بالایی در طرح‌های توسعه صنایع منطقه را پایه‌ریزی می‌کند.

پروژه نیروگاه سیکل‌ترکیبی فولاد مبارکه اصفهان نیز با دو واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی، یک واحد بخار ۳۰۰ مگاواتی و در سطح کلاس F مجموعا به ظرفیت ۹۱۴ مگاوات طراحی شده است.

دارا بودن بالاترین استاندارد‌های موجود در نیروگاه‌ها، کاهش میزان مصرف گاز و آب مصرفی و بومی‌سازی بخش عمده تجهیزات از جمله ویژگی واحد‌های این نیروگاه است که در زمینی به مساحت تقریبی ۱۶ هکتار در استان اصفهان، شهرستان مبارکه، کیلومتر ۷۵ جنوب‌غربی واقع شده است.

منبع: پایگاه خبری برق حرارتی

عناوین برگزیده