تاریخ: ۰۸ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۳:۳۴
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۳۶۳۹۱
سرویس خبر : انرژی

افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتری طول خطوط انتقال و فوق توزیع

‌می‌متالز - با افزایش ٥٠٤ کیلومتر مدار به طول خطوط انتقال و ٦٧٥ کیلومتر مدار به طول خطوط فوق توزیع در مجموع هزار و ١٧٥ کیلومتر مدار در سال ١٤٠٢ افزوده شد تا تامین برق پایدار در تمام نقاط کشور محقق شود.

به گزارش می‌متالز به نقل از توانیر، در بخش انتقال، طول خطوط ٤٠٠ کیلوولت و ٢٣٠ کیلوولت به ترتیب تا پایان سال ١٤٠١، ٢٢ هزار و ٤٠٢ کیلومتر مدار و ٣٣ هزار ٣٢٤ کیلومتر مدار بود که در سال ١٤٠٢ به ترتیب به ٢٢ هزار و ٤٧٠ کیلومتر مدار و ٣٣ هزار و ٧٦٠ کیلومتر مدار رسید.

در بخش فوق توزیع نیز طول خطوط ١٣٢ کیلوولت در سال ١٤٠٢ به میزان ١٩٧ کیلومتر مدار افزایش یافت تا طول این خطوط از ٢٥ هزار و ٦٩ کیلومتر مدار در سال ١٤٠١ به ٢٥ هزار و ٢٦٦ کیلومتر در پایان بهمن ١٤٠٢ برسد. همچنین طول خطوط ٦٣ و ٦٦ کیلوولت با افزایشی به میزان ٤٧٨ کیلومتر مدار از ٥١ هزار و ٤١٤ کیلومتر در ١٤٠١ به ٥١ هزار و ٨٩١ کیلومتر مدار در پایان بهمن سال ١٤٠٢ رسید.

در واقع افزایش هزار و ١٧٩ کیلومتر مداری طول خطوط انتقال و فوق توزیع در پایان بهمن سال ١٤٠٢ سبب شد تا طول این خطوط در مجموع به ١٣٣ هزار و ٣٨٧ کیلومتر مدار برسد.

سال گذشته ظرفیت پست‌های ٤٠٠ و ٢٣٠ کیلوولت به ترتیب به ٨٦ هزار و ٧٩٨ مگا ولت آمپر و ١٠٠ هزار و ١٢ مگا ولت آمپر رسید تا ظرفیت پست‌های این بخش در مجموع به ١٨٦ هزار و ٨١٠ مگا ولت آمپر برسد. همچنین ظرفیت پست‌های ١٣٢ کیلوولت با افزایش ٨٦٠ مگا ولت آمپری نسبت به سال ١٤٠١، به ٤٠ هزار و ٨٢١ مگا ولت آمپر در پایان بهمن‌ماه گذشته رسید، همچنین ظرفیت پست‌های ٦٣ و ٦٦ کیلوولت با هزار و ٥٥٧ مگا ولت آمپر افزایش به ٨٦ هزار و ٥٢٢ مگا ولت آمپر رسید.

در سال ١٤٠٢، در مجموع به ظرفیت پست‌های انتقال ٤ هزار و ٧٤٥ مگا ولت آمپر و به ظرفیت پست‌های فوق توزیع ٢ هزار و ٤١٧ مگا ولت آمپر افزوده شد تا این ظرفیت به ٣١٤ هزار و ١٥٢ مگا ولت آمپر برسد. همچنین در بازه زمانی یاد شده، ظرفیت پست‌های بلافصل هزار و ٤٣٦ مگا ولت آمپر افزایش یافت تا ظرفیت پست‌های این بخش نیز به ١٠١ هزار و ٨٤٣ مگا ولت آمپر برسد.

افزون بر موارد فوق، طرح‌هایی در زمینه افزایش طول خطوط و ظرفیت پست‌ها در سال ١٤٠٢ پیگیری شد که بیش از ٨٥ درصد پیشرفت کرده‌اند و شامل افزایش طول خطوط انتقال و فوق توزیع به ترتیب به میزان ٥٢٤ کیلومتر مدار و در ٣٧٧ کیلومتر مدار و همچنین ظرفیت پست‌های انتقال و فوق توزیع به ترتیب به میزان ٣ هزار و ٩٣٥ مگا ولت آمپر و هزار و ٢٤٠ مگا ولت آمپر می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده