تاریخ: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۱۲
بازدید: ۴۳
کد خبر: ۳۳۷۰۵۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت سیستان و بلوچستان خبر داد:

احیای ۱۱۰ واحد راکد؛ کارکرد مثبت دولت سیزدهم در سیستان و بلوچستان/ ۴ واحد متخلف، پلمپ شدند

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان اعلام کرد که احیای ۱۱۰ واحد صنعتی و معدنی راکد و بازگشت به کار بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از دستاورد‌های مهم دولت در این استان است.

به گزارش می‌متالز، «ایرج حسن‌پور» مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان، با اشاره به رضایت رهبر معظم انقلاب از احیای واحد‌های تولیدی با همت دولت سیزدهم، اظهار کرد: بسیاری از واحد‌های تولیدی و صنعتی کشور به‌دلیل مشکلات و عدم توجه دولت قبل در دهه ۹۰ تعطیل و نیمه تعطیل شده بودند که دولت سیزدهم در آغاز فعالیت خود برای احیا و راه‌اندازی مجدد این واحد‌ها اقدام کرد و سبب رکوردشکنی در کاهش نرخ بیکاری و افزایش اشتغال شد.

وی بازگشت واحد‌های تولیدی غیرفعال و راکد به چرخه تولید را جزو نخستین دغدغه‌های دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: احیای ۱۱۰ واحد صنعتی و معدنی راکد و بازگشت به کار بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر از دستاورد‌های مهم دولت در این استان است.

مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: حاصل تلاش این اقدامات منجر شد تا دستاورد‌هایی رقم بخورد که علاوه ایجاد اشتغال و بازگشت سرمایه به مدار تولید شاهد رضایت رهبر معظم انقلاب شود به‌گونه‌ای که در بیانات نوروزی خود نیز به این موضوع اشاره کردند که «مسائل شیرین متعددی هم وجود دارد که زیرساخت‌های وسیع در دست انجام، راه‌اندازی تعداد قابل توجهی بنگاه‌های نیمه تعطیل یا تعطیل، فعالیت هزاران مجموعه جوان و باانگیزه و با امید در شرکت‌های دانش‌بنیان و شکل‌گیری بنگاه‌های توانا و کارآمد در بخش خصوصی و مردمی بخشی از آن است».

وی با بیان اینکه در این رابطه سال گذشته تعداد ۵۴ واحد تولیدی (صنعتی و معدنی) این استان به چرخه تولید بازگشت و برای ۶۴۸ نفر زمینه اشتغال مجدد فراهم شد، یادآور شد: سال گذشته تعداد ۲۴ جلسه با بیش از ۳۰۰ مصوبه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور استاندار سیستان و بلوچستان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار و دبیر اداره کل صمت استان برگزار شد.

حسن‌پور اضافه کرد: عمده مشکلات بررسی شده در این راستا نیز مربوط به حوزه‌های زیرساختی شامل آب، برق و گاز، مشکلات بانکی (اعطا تسهیلات سرمایه در گردش و سرمایه ثابت)، مسائل مرتبط با تامین اجتماعی، امور مالیاتی، مسائل زیست محیطی و صدور مجوز‌ها بوده است.

وی تاکید کرد: برای تعداد ۳۸ واحد تولیدی متقاضی در سال ۱۴۰۲ نیز تسهیلات در مجموع به ارزش بیش از هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

مدیرکل صمت استان سیستان و بلوچستان همچنین تاکید کرد: دولت سیزدهم با احیای واحد‌های صنعتی، معدنی و خدماتی نه تنها به اقتصاد کشور رونق بخشیده بلکه رکورددار کاهش نرخ بیکاری و افزایش نرخ اشتغال و مشارکت اقتصادی است.

تشکیل ۱۲ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف و پلمپ ۴ واحد صنفی در مرکز استان

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح نظارتی ماه مبارک رمضان، با برنامه‌ریزی اداره کل صمت استان و با حضور کارشناسان بازرسی این اداره کل و نمایندگان اداره تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت گشت مشترک بازرسی از واحد‌های صنفی در سطح شهرستان زاهدان انجام پذیرفت.

حسن‌پور ادامه داد: در جریان بازدید‌های انجام شده تعداد ۱۲ پرونده برای تعدادی واحد صنفی به‌علت گران‌فروشی، عدم نصب نرخ‌نامه و. تشکیل و تعداد ۴ واحد صنفی نیز به‌دلیل عدم رعایت موازین بهداشتی پلمپ و مدیران واحد‌های صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

وی همچنین گفت: مردم شریف استان در صورت مشاهده هرگونه تخلف صنفی و اقتصادی از جمله احتکار، گران‌فروشی، عدم درج قیمت برکالا و. مراتب را جهت رسیدگی از طریق تماس با سامانه مرکز پاسخگویی اداره کل صمت استان به شماره ۱۲۴ گزارش کنند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده