تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۳۸
کد خبر: ۳۳۷۱۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کمک به فرآیند تصمیم‌گیری سهامداران با اجرای رتبه‌بندی ناشران

‌می‌متالز - مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس گفت: سال ۱۴۰۲ دستورالعمل رتبه‌بندی ناشران تدوین شد و امسال رتبه‌بندی ناشران بر اساس دستورالعمل مصوب انجام می‌شود.

به گزارش می‌متالز، ولی‌الله جعفری، مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سال ۹۶ که رتبه بندی ناشران متوقف شد نیاز به تدوین دستورالعملی وجود داشت که بتوان رتبه بندی ناشران را بر اساس آن انجام داد، اما این موضوع مغفول مانده بود و دستورالعمل هم تدوین نشده بود.

این مقام مسوول در ادامه کرد: سرانجام سال ۱۴۰۲ دستورالعمل رتبه بندی ناشران تدوین شد و امسال رتبه‌بندی ناشران بر اساس دستورالعمل مصوب انجام خواهد شد.

مدیر نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با اهمیت رتبه‌بندی ناشران هم می‌گوید: رتبه‌بندی ناشران یک سیاست دو سویه تشویقی و تنبیهی محسوب می‌شود ما می‌خواهیم به سهامداران بگویم که بر اساس رتبه‌بندی این شرکت‌ها مقررات را رعایت کرده و دارای رتبه خوبی هستند و می‌شود به اطلاعات آنها اتکا و بر اساس اطلاعات آنها اقدام به خرید و فروش سهام کرد در واقع می‌خواهیم با رتبه‌بندی ناشران به فرآیند تصمیم‌گیری سهامداران کمک کنیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

عناوین برگزیده