تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۴۰۳ ، ساعت ۲۰:۴۱
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۳۷۱۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

نطق نجفی درباره تاثیر سیاست‌های بانک مرکزی در زمینه ارز ترجیحی بر صادرات

‌می‌متالز - نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی گفت که با سیاست‌های بانک مرکزی واردات دارای جذابیت شده و صادرات و بازگشت ارز به شدت کاهش پیدا کرده است.

به گزارش می‌متالز، ابراهیم نجفی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: سیاست‌های بانک مرکزی در خصوص ارز ترجیحی ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومانی و نرخ ارز حواله در مرکز مبادله ارز و طلای ایران باعث شده واردات دارای جذابیت شده و صادرات و بازگشت ارز کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به قانون جهش تولید مسکن گفت: طبق این قانون دولت باید به افراد فاقد مسکن که فرم (ج) آنها سبز است و تاکنون از تسهیلات حوزه مسکن استفاده نکرده‌اند، زمین دهد منتها حرف مردم این است که به جای زمین به آنها اجازه ساخت مسکن در سطح روستا و در زمین خودشان داده شود.

نماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد وزارت نیرو در استان گیلان، گفت: طبق ماده ۵۸ قانون الحاق‌بخشی از مقررات مالی دولت، اخذ آب‌بها از کشاورز بهره‌مند از آب رودخانه‌هایی که در طول سال به دریا روانه می‌شوند، قبل از مهار آن با ایجاد سد ممنوع است که از مردم گیلان آب بها دریافت می‌کنند.

وی همچنین با انتقاد از اجرا نشدن قانون اصلاح خرید تضمینی محصولات کشاورزی و افزایش ۳۰ درصدی قیمت کود در سال ۱۴۰۳ گفت: شاهد سردرگمی کشاورزان در دریافت حواله کود و هدایت مردم از طریق جهاد کشاورزی به بخش خصوصی جهت دریافت حواله به صورت غیرقانونی هستیم.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده